شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ملی پوشان#همزمان#لژیونر#قطر

بازگشت همزمان ۲ لژیونر به پرسپولیس؟ | قرارداد ملی پوشان ایران تمدید نشد

پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷

در روزهای اخیر و در شرایطی که سه هفته تا پایان رقابت‌های لیگ ستارگان قطر باقی مانده، اخباری درباره تمدید قرارداد شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان وجود دارد.

کنعانی و خلیل‌زاده

الاهلی قطر در نقل و انتقالات تابستانی تمرکز خود را روی این مسأله گذاشت تا مدافعان میانی تیم ملی ایران را همزمان در اختیار داشته باشد. محمدحسین کنعانی‌زادگان که فصل قبل هم عضو الاهلی بود و شجاع خلیل‌زاده که برای الریان بازی می‌کرد. این دو که زمان مربیگری دراگان اسکوچیچ زوج هماهنگی در مرکز خط دفاع تیم ملی تشکیل داده بودند، با تلاش مدیران الاهلی توانستند این بار در رده باشگاهی هم کنار هم بازی کنند. کنعانی‌زادگان قرارداد خود را تمدید کرد و شجاع هم بعد از پایان همکاری با الریان پیراهن الاهلی را پوشید.
خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان البته در پرسپولیس هم کنار یکدیگر بازی کرده و آشنایی زیادی با خصوصیات هم داشتند. همین موضوع آنها را کمک کرد تا فصل متوسط رو به بالایی را پشت سر بگذارند و رضایت کادرفنی و مدیریت الاهلی را جلب کنند. کنعانی‌زادگان به جز امور تدافعی، در کارهای هجومی هم شرکت می‌کند و با توجه به پنالتی‌هایی که زده، عنوان بهترین گلزن الاهلی را در اختیار دارد. او شش بار دروازه رقبا را فرو ریخته و در این بخش هم یکی از بهترین گلزنان لیگ ستارگان قطر محسوب می‌شود.
شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان قبل از جام جهانی امید بسیاری داشتند تا در ترکیب اصلی قرار بگیرند و تجربه بازی در این تورنمنت مهم را به دست بیاورند. پیش‌بینی هم این بود که شجاع و کنعانی با توجه به بازی در ترکیب اصلی ایران در مقدماتی جام جهانی، در قطر هم به میدان بروند اما این اتفاق رخ نداد و آنها فقط روی نیمکت نشستند تا نمایش سایر مدافعان را تماشا کنند. کنعانی‌زادگان تنها در دقایق پایانی بازی با انگلیس راهی زمین شد و شجاع هم در هر سه دیدار روی نیمکت نشست و فرصت عرض اندام به دست نیاورد.
در روزهای اخیر و در شرایطی که سه هفته تا پایان رقابت‌های لیگ ستارگان قطر باقی مانده، اخباری درباره تمدید قرارداد شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان وجود دارد. این خبر در شرایطی منتشر شده که دو مدافع تیم ملی ماجرا را تأیید نمی‌کنند و معتقدند هرگز چنین اتفاقی رخ نداده است. در اینکه مدافعان ملی‌پوش الاهلی بدشان نمی‌آید در قطر بمانند و همچنان در لیگ ستارگان بازی کنند، شکی نیست اما فعلاً چیزی روی کاغذ نیامده و همچنان می‌توان این شانس را برای تیم‌های ایرانی قائل شویم که برای جذب شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان امیدوار باشند.
الاهلی در پایان هفته نوزدهم با کسب ۲۱ امتیاز در رده هفتم لیگ قطر ایستاده. این تیم نه خطر سقوط را احساس می‌کند و نه امیدی برای کسب سهمیه دارد. بنابراین می‌توان فصل جاری را برای مدافعان تیم ملی ایران تمام شده دانست. آنها با درخواست الاهلی برای تمدید مواجه شده‌اند اما باز هم تأکید می‌کنیم که هنوز موضوعی رسمی نیست و قراردادی هم امضا نشده است.
جام ملت‌های آسیا اواخر سال ۱۴۰۲ در قطر برگزار می‌شود و برای دو مدافع ایرانی بهترین راهکار این است که در قطر بمانند و با توجه به آشنایی با جو این کشور، شانس خود را برای بازی در ترکیب اصلی بالا ببرند. اتفاقی که وقوع آن را می‌توان از حالا پیش‌بینی کرد، مگر اینکه مثل جام جهانی و در روزهای پایانی اتفاق عجیب دیگری رقم بخورد و بازیکنان دیگری در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرند.