شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال#تهران

واضح می گویم پرسپولیس با ۲ گل استقلال را می برد | این ۲ بازیکن به راحتی برابر حسینی گلزنی می کنند

پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱

مهاجم سابق پرسپولیس می گوید این تین در دربی تهران قطعا تیم بازنده نخواهد بود.

دربی

به گزارش همشهری آنلاین جمشید شاه محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس نتوانسته در دربی گل بزند چون از بدشانسی اش بازی در دربی با پیراهن قرمز نصیبش نشده اما با افتخار از گلزنی با پیراهن تیم کشاورز به استقلال با دروازه بانی احمد رضا عابدزاده صحبت می‌کند و گلزنی به دروازه بان استقلال با وجود مهاجمانی مانند عبدی و آل کثیر را کار دشواری نمی‌داند . 

فکر نمی‌کنید استقلال با توپ پرتری به مصاف پرسپولیس در دربی می‌آید؟
نه اصلاً این حرف را قبول ندارم چون حریف قبلی استقلال و بازیکنانش آنقدر قوی نبودند که روی آنها خیلی حساب کرد و آنها را ملاکی برای سنجش قدرت استقلال دانست.به هر حال هوادار با بیشتر بازیکنان ذخیره‌اش به میدان رفت و استقلال هم گل‌های زیادی به این تیم زد اما در دربی جریان فرق خواهد کرد و به نظرم آبی‌ها به تیم سرسخت پرسپولیس بر می‌خورند و آنجا مشخص خواهد شد چه در چنته دارند.


 این صحبت ها همه کری بود؟!
 نه کری نبود واقعیت بود.همه می‌دانند استقلال تیمی دو تکه است که در خط جلوی خودش بازیکنان خوبی دارد اما در خط دفاع و دروازه به‌شدت آسیب پذیر است.


اما بدون شک هر تیمی ایراداتی دارد که از چشم حریفانش پنهان نخواهد ماند.
ایرادهای پرسپولیس به مراتب کمتر از استقلال است و این هم به خط حمله پرسپولیس باز می‌گردد به نحوی که اگر به نظر من یحیی با دو مهاجم یعنی عبدی و آل کثیر در پیشانی خط حمله کار را شروع کرده و از روش ۲-۴-۴ استفاده کند که قطعاً برنده دربی خواهد بود.


رویارویی سرمربیان دو تیم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم یحیی نباید جنگ روانی و به نوعی جنگ هدایت تیمش را به ساپینتو ببازد.مربی تیم استقلال مربی خوبی است اما معمولاً در کنار زمین هیاهوی زیادی به راه می‌اندازد از این‌رو یحیی نباید اسیر این جنگ روانی شود و تیمش را خیلی هوشمندانه هدایت کرده تا نه بازیکنانش نه نیمکتش وارد حاشیه نشوند و مانند دربی برگشت فصل قبل بازی و نتیجه را به یکباره از دست ندهند.


 جنگ اصلی را در کدام نقطه از زمین می‌بینید؟
یک نکته را صراحتاً بیان می‌کنم که پرسپولیس بباز دربی نیست و حتماً با یک یا دو گل اختلاف استقلال را شکست خواهد داد. پرسپولیس نقاط قوت زیادی دارد اما تکیه اصلی پرسپولیس به بیرانوند است دروازه بانی پنالتی گیر که می‌تواند به بهترین شکل با پاس‌هایش در زمان پرس رقیب تیم خودش را از بازی خارج کند و با پاس‌های استثنایی‌اش برای مهاجمان بهترین فرصت را برای پیروزی تیمش و گلزنی فراهم سازد.دروازه بانی ششدانگ که من مانند او دروازه بان دیگری را در شرایط فعلی در فوتبال ایران سراغ ندارم.


اما عمری که شاید می‌توانست برگ برنده پرسپولیس در خط حمله باشد ظاهراً به دربی نمی‌رسد؟!
عمری می‌توانست مهره‌ای تعیین کننده در خط حمله باشد اما اگر نباشد هم یحیی باید با عبدی و آل‌کثیر خط حمله تیمش را به مصاف استقلال بفرستد.دو مهاجمی که به نظرم از کندی و ضعف مدافعان استقلال قادرند نهایت بهره را ببرند و از زمین و هوا با قدرت و سرعت خودشان عرصه را بر دفاع و دروازه بان استقلال سخت سازند.استقلال هم تیمی است که از عمق بیشتر حمله می‌کند و با بستن قایدی نقطه قوت استقلال کاملاً بسته خواهد شد.


ولی مدافعان لیگ حداقل در چند هفته اخیر از مهار قایدی عاجز مانده‌اند؟
این نکته بیشتر ضعف مدافعان ماست نه نقطه قوت وینگر استقلال و در واقع با فضا ندادن به قایدی و اجازه حرکت ندادن به او که به عرض می‌زند راه نفوذ او بسته خواهد شد و به نوعی مدافعی که مقابل قایدی بازی می‌کند اگر باهوش و قدرتمند کار کند قایدی هیچ کاری و خطری را متوجه دروازه پرسپولیس نخواهد ساخت که خوشبختانه پرسپولیس هم از این دست مدافعان کم در اختیار ندارد.


با همه کری که برای استقلال خواندید فکر نمی‌کنید گل زدن به دروازه بان ملی پوش استقلال در دربی سخت باشد؟
متأسفانه من در دربی فرصت بازی پیدا نکردم چون در سال اول حضورم در پرسپولیس تیم استقلال در دسته سوم حضور داشت و در دربی رفت سال بعد یک بازی که به جنجال کشیده شد و ۲-۲ شد فرصت بازی به من نرسید و در دربی برگشت هم که در بندرعباس برگزار شد شانس بازی به من نرسید اما در کشاورز که بودم به استقلالی که دروازه بانش احمدرضا عابدزاده بود گل زدم در حالی که با وجود مهاجمان فعلی پرسپولیس فکر نمی‌کنم گل زدن به دروازه بان حال حاضر استقلال کار دشواری باشد و عبدی و آل کثیر راحت می‌توانند به دروازه بان استقلال گل بزنند کاری که قبلاً هم چند بار آن را انجام داده‌اند .