شهر خبر

لزوم تدوین سند چشم‌انداز و لایحه قانونی برای رمزارزها 

لزوم تدوین سند چشم‌انداز و لایحه قانونی برای رمزارزها 

مدیرعامل نوبیتکس در نشست فعالان اقتصاد دیجیتال با رئیس‌جمهوری خواستار تدوین سند چشم‌انداز و لایحه قانونی برای رمزارزها شد.

امیرحسین راد، مدیرعامل شرکت رمزارز نوبیتکس در نشست فعالان اقتصاد دیجیتال با رئیس‌جمهوری گفت: فناوری بلاک چین و رمز ارزها در چند سال گذشته به ترندهای اصلی فناوری در دنیا تبدیل شده و بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در دنیا را به خود اختصاص داده است.
او افزود: این فناوری، پارادایم جدیدی را در دنیا با غیر متمرکزسازی در حوزه‌های سنتی مانند حوزه‌های پول، مالی و سایر سرویس‌های سنتی مانند پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی که از طریق شرکت‌های متمرکز اداره می‌شد، ایجاد کرده است.
راد ادامه داد: این پارادم جدید باعث شده مالکیت دولت و کسب و کارهای خصوصی روی داده‌ها و پول تحت‌الشعاع قرار بگیرد، درنتیجه برای آیندۀ‌ پیش رو نیازمندیم که آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.
او با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مثبتی که در دولت فعلی صورت گرفت تشکیل ستاد رمزارز بود گفت: این ستاد قرار شد به صورت خاص به موضوع رمزارزها بپردازد، اما متأسفانه به دلیل مسائل بروکراتیک و دشواری تصمیم‌گیری در این حوزه هنوز با خروجی مطلوب روبرو نبودیم.
مدیرعامل شرکت رمزارز نوبیتکس افزود: تدوین سند چشم‌انداز کشور برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و تدوین لایجه قانونی برای کنترل ریسک‌های مربوط به این بخش، دو موردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
او تأکید کرد: نمایندگان بخش خصوصی آمادگی کامل برای مشارکت در تدوین این لایحه را دارند.