شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مرغ

ایربگ خودروها در 93 درصد موارد کار نمی‌کند/ مدافعان بی قید و شرط خودروسازی داخلی پاسخگو باشند/ مرغ در حال پر کشیدن از سفره‌های اقشار کم درآمد است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه ما موافق حمایت از تولید هستیم اما تولیدی که با کیفیت باشد، گفت: اگر میزان کشته های سالانه ما به اندازه ۲۰ سال تمام اسکاندیناوی است، بخشی از آن به همین کیفیت خودروها باز می گردد. لذا کسانی که به صورت بی قید و شرط از این مدل خودروسازی داخلی حمایت می‌کنند، باید پاسخگوی خون جوانان این سرزمین باشند.

معین الدین سعیدی با اشاره به ضرورت مهار تورم، گفت: رهبر انقلاب اسلامی شعار سال را «رشد تولید و مهار تورم» انتخاب کردند که یک شاخص کیفی و توصیفی نیست بلکه با عدد و رقم قابل سنجش است. در ادوار گذشته دولت ها، برخوردی که با شعار سال داشتند با یکسری کلی گویی همراه بود اما تورم، شاخص های کمی است که قابل ارزیابی می‌باشد اما بر خلاف شعار سالی که رهبر انقلاب مشخص کردند، در حوزه خودرو وضعیت لجام گسیخته‌ای را شاهد هستیم.

سعیدی افزود: از سوی دیگر شما در بحث کالاهای اساسی مثل مرغ شاهد هستید که عملاً از سفره دهک‌های کم‌درآمد جامعه پر می کشد پس در چنین شرایطی باید اولویت خود را بر مبنای شعار سال در حوزه مهار تورم متمرکز کنیم؛ چراکه تورم، با زیست، فرهنگ و سلامت انسان‌ها ارتباط مستقیم دارد و در کشورهایی که گرفتار جنگ داخلی هستند، شاهده این حد تورم لجام گسیخته نیستیم. بنابراین مسئولین اجرایی کشور باید پاسخگو باشند که چرا تا این اندازه در حوزه مهار تورم کم توجهی می شود؟.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که بحث های حاشیه‌ای و انحرافی بسیار مطرح می‌شود که شاید اولویت مردم نباشد ولی آنها را برجسته می کنیم و بحث مهار تورم که موضوع اصلی کشور است، در اولویت مسوولین قرار ندارد. متاسفانه نگاه مسئولین به حوزه شعار سال در اکثر موارد نگاه شعاری و ویترینی بوده و در عمل شاهد نیستیم که در رویکردهای ساری و جاری کشور، اقدامی صورت بگیرد.

سعیدی با اشاره به نقش مافیای خودرو در وضعیت بازار، اظهار کرد: من معتقد هستم که مافیای خودرو در بسیاری از ارکان کشور نفوذ کرده است و در بسیاری از تصمیم سازی هایی که با انحصار و رانت مقابله ‌کند، مخالفت می‌کند. همه ما موافق حمایت از تولید هستیم اما تولیدی که باکیفیت باشد؛ بنابراین آیا حمایت از این مدل خودروسازی داخلی به صورت بی قید و شرط، به افزایش کیفیت کمک خواهد کرد؟ مطلقا اینطور نیست؛ در ۹۳ درصد موارد، ایربگ خودرو ها کار نمی‌کند و اگر میزان کشته های سالانه ما به اندازه ۲۰ سال تمام اسکاندیناوی است، بخشی از آن به همین کیفیت خودروها باز می گردد. لذا کسانی که به صورت بی قید و شرط از این مدل خودروسازی داخلی حمایت می کنند، باید پاسخگوی خون جوانان این سرزمین باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه خودرو ریشه ای تر از جابجایی وزیر است، ادامه داد: اما جامعه منتظره واکنشی از سوی مجلس است؛ پس نمی توان ساکت نشست و کاری نکرد و باید از ابزارهای نظارتی خودمان استفاده کنیم.