شهر خبر

رقیب توییتر آماده گشودن درها به روی کاربران

رقیب توییتر آماده گشودن درها به روی کاربران

فردای اقتصاد - بسیاری معتقدند که ایلان ماسک در حال تخریب شبکه اجتماعی توییتر است خبر خوب اینکه  یک شبکه اجتماعی کاملا مشابه توییتر در حال شکل‌گیری است. 

بلواسکای نام این شبکه اجتماعی است که توسط جک دورسی بنیانگذار خود توییتر تامین مالی شده و و قرار است دقیقا مشابه توییتر باشد اما نحوه طراحی و پیاده سازی آن به شکل غیر متمرکز ( اوپن سورس ) صورت بگیرد. 

جک دورسی تا قبل از خریده شدن توییتر توسط ماسک عضو هیات مدیره این شرکت بود اما بعدا از این شرکت خارج شد. 

شبکه بلواسکای فعلا به صورت دعوتنامه کار می‌کند و هنوز کاربران زیادی ندارد اما در همین مدت کم هم سروصدای زیادی ایجاد کرده است و گفته می‌شود ۱.۲ میلیون کاربر در لیست انتظار ثبت نام این شبکه قرار دارند. 

جای گرابر مدیرعامل بلواسکای در گفت و گو با سایت ورج گفته است که این شبکه هم اکنون ۲۰ هزار کاربر دارد . به گفته گرابر بلواسکای بر اساس پروتکل AT توسعه داده شده که آزادی عمل بیشتری به توسعه دهندگان می‌دهد. 

مدیرعامل بلواسکای معتقد است که ایلان ماسک به عنوان مدیر یک شبکه اجتماعی متمرکز ممکن است لینک‌دهی به بلواسکای را مسدود کند و البته این اختیار را هم دارد اما دلیل استفاده بلواسکای از پروتکل AT ایجاد شبکه اجتماعی غیرمتمرکزی است که چنین کاری با کاربران انجام ندهد. 

به گفته او بلواسکای جلوی خروج کاربران از این پلتفرم را نخواهد گرفت.