شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیمه

پرداخت ۳۷ میلیارد تومان خسارت بیمه تکمیلی به صندوق اعتباری هنر

پرداخت ۳۷ میلیارد تومان خسارت بیمه تکمیلی به صندوق اعتباری هنر

روابط‌عمومی صندوق اعتباری هنر می‌گوید در اجرای قرارداد سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیمه درمان تکمیلی با شرکت بیمه دانا تاکنون به بیش از ۱۰۶ هزار پرونده رسیدگی و بیش  از ۳۷ میلیارد تومان خسارت به بیمه‌شدگان عضو صندوق اعتباری هنر پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، در اجرای قرارداد سال ۱۴۰۱-۱۴۰۲ بیمه درمان تکمیلی با شرکت بیمه دانا تاکنون به بیش از ۱۰۶ هزار پرونده رسیدگی و بیش از ۳۷ میلیارد تومان خسارت پاراکلینیکی، بیمارستانی و دندانپزشکی (به جز معرفی‌نامه‌های صادر شده) به بیمه‌شدگان عضو صندوق اعتباری هنر پرداخت شده است. همچنین ۳۷ هزارمورد معرفی‌نامه صادر و بیش از ۴۲ میلیارد تومان تسویه شده است.

براساس این گزارش، قریب به ۴۲ هزار نفر از فعالان فرهنگی و هنری کشور و افراد تحت تکفل آنها از خدمات بیمه درمان تکمیلی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برخوردار شدند که نسبت به قرارداد سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ از رشد ۱۷ درصدی برخوردار بوده است.

بر این اساس ۴ درصد از اعضای صندوق در طرح امید، ۷۴ درصد در طرح آرامش و ۲۲ درصد در طرح رفاه ثبت نام کرده و تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

صندوق اعتباری هنر با هدف حمایت از هنرمندان کشور و کاهش دغدغه‌های درمانی فعالان فرهنگی و هنری، بخشی از حق بیمه اعضا و افراد تحت تکفل آن‌ها را هر سال متقبل می‌شود.

به طور میانگین بیش از ۶۰ درصد از حق بیمه درمان تکمیلی اعضا (معادل ۸۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ ) از سوی صندوق در قالب یارانه پرداخت شد.

همچنین حق بیمه بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر از اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت که به دلیل عدم تمکن مالی قادر به ثبت نام در طر ح بیمه تکمیلی نبودند، به طور کامل از سوی صندوق اعتباری هنر پرداخت شد.

۲۵۹۲۵۹