شهر خبر

آغاز مجدد درگیری‌ها در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری در خارطوم

به رغم برقراری آتش‌بس در سودان، منابع رسانه‌ای صبح امروز (چهارشنبه) و در پنجمین روز از درگیری های سودان از ادامه درگیری‌های مسلحانه بین ارتش و شبه نظامیان "واکنش سریع" خبر می دهند.

نبردهای شدیدی هم اکنون بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی ارتش در خارطوم در جریان است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در خبری فوری اعلام کرد: درگیری ها بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم از سر گرفته شده است.

منابع خبری صبح امروز از ازسرگیری درگیری ها بین نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای شبه نظامی "واکنش سریع" به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» در شهر خارطوم پایتخت سودان خبر دادند.

به رغم برقراری آتش‌بس در سودان، منابع رسانه‌ای گزارش دادند که از روز گذشته درگیری‌های مسلحانه تجدید شده و صدای انفجارهای بزرگ در اطراف فرماندهی کل نیروهای مسلح در پایتخت شنیده شده است.

رسانه‌ها اعلام کردند درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در مرکز و جنوب خارطوم در جریان است.

فرماندهی کل نیروهای مسلح سودان اعلام کرد که مرحله دوم، تامین امنیت مناطق اطراف فرماندهی کل و فرودگاه است. این فرماندهی در عین حال تأکید کرد که "درگیری‌ها" در انجا ادامه دارد.

روز گذشته (سه شنبه) همزمان با آغاز موعد برقراری آتش‌بس میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع، خبرنگار العالم در سودان نیز از درگیری‌های خشونت‌آمیز با استفاده از تسلیحات سنگین و متوسط خبر داد.

با آغاز عملی آتش‌بس، درگیری‌ها در محله "الصحافه" شعله‌ور شد.

نیروهای واکنش سریع اعلام کرد که افراد آن در برخی مناطق پایتخت به‌ویژه در مناطق فرماندهی کل و شرق نیل، هدف حملات پراکنده قرار گرفتند.

پیشتر، نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان موافقت خود را با آتش‌بس ۲۴ ساعته در این کشور اعلام کرده‌اند. این آتش‌بس از ساعت شش بعد از ظهر سه‌شنبه (به وقت محلی) اجرایی شد.