شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اهل سنت

ترس صهیونیست‌ها از نزدیک شدن اهل سنت و شیعیان

سید حسن

مسئله نزدیکی میان کشورهای عربی، تشیع و اهل سنت به دنبال تحولات اخیر در منطقه، رژیم صهیونیستی را شدیدا نگران کرده است.

سرویس جهان مشرق - وب سایت صهیونیستی (nziv) با اشاره به تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا و برقرار روابط کشورهای عربی با ایران و سوریه نوشت: نزدیکی بین سنی ها و شیعیان و کشورهای عربی، مسئله ای است که باید اسرائیل را نگران کند. در چند وقت اخیر و به‌ویژه در هفته اخیر، گزارش‌ها و اخبار متعددی منتشر شده که حاکی از نزدیکی میان جریان‌های سنی و شیعه و کشورهای عربی با ایران و سوریه است.

اخیرا هیئتی به سرپرستی زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی به دعوت عراقی ها برای یک سفر رسمی وارد بغداد شده است. بر اساس اعلام این سازمان، قرار است این هیئت با چهره های سرشناس عراق از جمله سیاستمداران و مقامات ارشد دیدار کند. در این دیدارها طبیعا حوادث و تحولات اخیر در سرزمین های اشغالی محور بحث های اصلی خواهد بود.

کشور دیگری که اخیراً گروه های فلسطینی به آن نسبت به قبل، بیشتر نزدیک شده اند، لبنان است. اسماعیل هنیه اواخر هفته گذشته برای یک سفر چند روزه وارد لبنان شد. وی در بخشی از این سفر با مقامات ارشد دولت لبنان، مقامات ارشد سازمان های مختلف و دبیرکل حزب الله حسن نصرالله دیدار و گفت و گو کرد.

ترس صهیونیست‌ها از نزدیک شدن اهل سنت و شیعیان
نزدیکی بین سنی ها و شیعیان و کشورهای عربی، مسئله ای است که اسرائیل باید نگران آن باشد

نزدیک شدن جناح های فلسطینی (سنی) با حزب الله لبنان که شیعی است را می توان در دو نمونه از حوادث دو هفته اخیر مشاهده کرد.

الف) تهدیدی از سوی رهبر حزب الله که بر اساس آن در صورت جرات ترور یکی از مقامات ارشد سازمان ها مقاومت فلسطین در لبنان، حزب الله به اسرائیل حمله خواهد کرد.

ب) اعلامیه ای رسمی از طرف حزب الله که در آن اعلام کرده است که در دفاع از مسجد الاقصی در کنار سازمان های فلسطینی است و نسبت به آسیب رساندن اسرائیل به وضعیت موجود در مسجدالاقصی هشدار می دهد.

گزارش فوق از وب سایت عبری زبان نشان میدهد که چرا صهیونیست ها و غرب تحولات اخیر در منطقه را شدیدا به ضرر خود دانسته و به این میزان از تحولات مذکور واهمه دارند. شکاف دینی در منطقه، بزرگترین یا یکی از بزرگترین برگ برنده های رژیم صهیونیستی در منطقه است که با استفاده از آن، توجه جهان اسلام را از مسئله فلسطین و مسجدالاقصی، به سمت درگیری های داخلی و اختلافات مذهبی یا ملی سوق میدهد، برگه برنده ای که اکنون رژیم صهیونیستی آن را در خطر میبیند.