شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#ارتش#عراق#ارتش ترکیه#سربازان#وزیر دفاع

آکار: ارتش ترکیه قلعه تروریست‌ها در شمال عراق را فتح کرد

آکار: ارتش ترکیه قلعه تروریست‌ها در شمال عراق را فتح کرد

ایرنا نوشت: وزیر دفاع ترکیه گفت: سربازان ارتش این کشور وارد غاری در منطقه زاب در شمال عراق شدند که تروریست ها آن را «قلعه» می نامند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از «خلوصی آکار» وزیر دفاع این کشور اضافه کرد: سربازان ترکیه به غاری در کوه هایی که تروریست های «پ ک ک» ادعا می کنند هیچ کس نمی تواند وارد آن شود، یورش بردند.

وی افزود: نیروهای ارتش ترکیه مقادیر زیادی سلاح و مهمات در این غار کشف و ضبط کردند.

به گفته آکار، ارتش ترکیه با عزم و اراده برای از بین بردن تروریست ها تا آخرین نفر به عملیات خود ادامه می دهد.

وزیر دفاع ترکیه بر احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه، عراق و همه کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت:‌ همانطور که «داعش» نماینده اسلام نیست، سازمان تروریستی «پ ک ک» نیز نماینده برادران کُرد ما نیست.

وی با بیان اینکه برخی تلاش می کنند هدف عملیات ما را منحرف و این تصور را ایجاد کنند که ما کُردها را هدف قرار می دهیم تاکید کرد: ترک ها و کردها برادر یکدیگرند، ما هزاران سال با هم زندگی کردیم و با هم جمهوری خود را بنا نهادیم و شهدای ما در کنار هم هستند، برادری و دوستی ما از هم گسسته نمی شود، ۸۵ میلیون نفر (اشاره به جمعیت ترکیه) یک دل و یک مشت هستند.

ترکیه و پ. ک. ک از دهه ۸۰ قرن میلادی گذشته با هم می‌جنگند و بر اساس برخی گزارش‌ها، درگیری‌های دو طرف تاکنون بیش از ۵۰ هزار کشته داشته است.

پیشتر ترکیه به ویژه در طول سه سال اخیر به حملات زمینی و هوایی موسوم به پنجه ببر و پنجه عقاب در شمال عراق دست زده که با واکنش شماری از مسوولان و جریان‌های سیاسی عراقی حتی اتحادیه عرب رو به رو شده است و آنها بارها نقض حاکمیت عراق و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه به شمال این کشور را محکوم کرده و خواهان پایان دادن به آن و برچیدن پایگاه‌های نظامی آنکارا در شمال عراق شده‌اند.

310310