شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#اتحادیه اروپا#سیاست خارجی

بورل: تایوان از نظر اقتصادی و راهبردی اهمیت زیادی برای اروپا دارد

بورل: تایوان از نظر اقتصادی و راهبردی اهمیت زیادی برای اروپا دارد

مهر نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در سخنانی گفت: تایوان از نظر اقتصادی و راهبردی اهمیت زیادی برای اروپا دارد.

به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: تایوان اهمیت زیادی از نظر اقتصادی و راهبردی برای اروپا دارد.

سخنان نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالیست که کمتر از ۱۰ روز گذشته، امانوئل ماکرون در سفر بازگشت از چین اعلام کرد که «سیاست های اتحادیه اروپا درباره تایوان باید کاملا مستقل از تنش ها میان آمریکا و چین باشد»؛ سخنانی که با واکنش های تندی از سوی مقامات جزیره تایوان مواجه شد.

«جوزف بورل» که برای شرکت در جلسه ای در پارلمان اروپا به استراسبورگ رفته بود، در این باره به خبرنگاران گفت که «تایوان برای اروپا اهمیت حیاتی دارد».

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با اشاره به تنگه تایوان اعلام کرد که «این تنگه راهبردی ترین منطقه دریایی جهان، به ویژه برای تجارت است».

بورل همچنین اضافه کرد که اتحادیه اروپا از لحاظ اخلاقی با هرگونه «اقدام نظامی علیه تایوان مخالف است».

وی در ادامه با تاکید بر «صنعتی بودن تایوان» گفت که «هرگونه تهدید و اقدام نظامی علیه تایوان پیامدهای راهبردی جدی برای اتحادیه اروپا خواهد داشت».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان سخنان خود به خبرنگاران اطمینان داد که «صلح و ثبات در تایوان برای اتحادیه اروپا بخشی از برنامه راهبردی اتحادیه اروپا برای تضمین صلح و دفاع از منافعش به شمار می رود».

«مائو نینگ» (Mao Ning) سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در واکنش به اقدامات تحریک آمیز اتحادیه اروپا تصریح کرد که پکن با تعامل رسمی اتحادیه اروپا و تایوان مخالفت است و لذا بروکسل باید در این موضوع محتاطانه عمل کند.

310310