شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#پایتخت#وزیرخارجه#نیویورک

بلینکن حمله به کاروان دیپلماتیک آمریکا در سودان را تایید کرد

نیویورک – ایرنا- آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد که یک کاروان دیپلماتیک این کشور در شهر خارطوم پایتخت سودان مورد حمله واقع شده است.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی گفت که با رهبران هر دو جناح درگیر در سودان صحبت کرده و معتقد است که حمله توسط نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری ژنرال محمد حمدان داگالو انجام شده است.

نیروهای پشتیبانی سریع یک گروه شبه نظامی است که در حال حاضر با ارتش سودان به رهبری ژنرال عبدالفتاح برهان در حال جنگ است.

بلینکن گفت: تایید می کنم که روز گذشته یک کاروان دیپلماتیک آمریکایی مورد حمله واقع شده است. تمام کارمندان ما سالم هستند و آسیبی ندیده اند. اما این اقدام یعنی تیراندازی به یک کاروان دیپلماتیک با پلاک های سیاسی و پرچم آمریکا، بی پروا، غیرمسئولانه و البته ناامن بود.

وی افزود:در تماس هایی که امروز صبح با حمیدتی و برهان داشتم، به صراحت اعلام کردم که هرگونه حمله، تهدید و ایجاد خطر برای دیپلمات های ما کاملا غیرقابل قبول است. بر اساس گزارش های اولیه ما، این حمله توسط نیروهای پشتیبانی سریع انجام شده است.

««محمد حمدان دقلو » ملقب به «حمیدتی» فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان و «عبدالفتاح البرهان» رییس شورای حاکمیت انتقالی در سودان هستند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سرقدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

نماینده سازمان ملل متحد در سودان دوشنبه شب اعلام کردکه در درگیری‌های آغاز شده از صبح شنبه بین نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در این کشور، ۱۸۰ نفر کشته و یک هزار و ۸۰۰ نفر زخمی شده اند.

این آمار در حالی اعلام می شود که کمیته پزشکان سودان، شمار کشته های غیر نظامی در جریان درگیری ها را ۱۴۴ نفر و شمار زخمی های نظامی و غیرنظامی را یک هزار و ۴۰۹ نفر اعلام کرده است.

310310