شهر خبر

درگیری کاخ سفید و مجلس نمایندگان بر سر افزایش سقف بدهی آمریکا

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تأیید کرد حزبش با افزایش سقف بدهی عمومی در صورتی که با کاهش هزینه‌ها همراه نباشد، موافقت نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، کاخ سفید موضع گیری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را محکوم کرد و گفت که مک کارتی اقتصاد کشور را به گروگان می‌گیرد.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تایید کرد که مجلس نمایندگان که تحت سلطه حزب او است، با افزایش سقف بدهی عمومی در صورتی که با کاهش هزینه‌ها همراه نباشد، موافقت نخواهد کرد، موضعی که کاخ سفید در محکوم کردن آن عجله کرد.

مک کارتی در سخنرانی خود در بورس نیویورک از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به دلیل آنچه که او به عنوان هزینه‌های "بی پروا" توصیف کرد، انتقاد کرد و از او خواست تا "مذاکرات منطقی" را برای دستیابی به مصالحه‌ای بپذیرد که بدهی رو به رشد را بدون خطر نکول رسیدگی کند.

مک کارتی، یکی از متحدان نزدیک دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، افزود: «اجازه دهید واضح بگویم، عدم پرداخت بدهی ما یک گزینه نیست.

وی ادامه داد: من با جو بایدن منطقی سابق موافقم و امیدوارم جو بایدن افراطی فعلی به حرف او گوش دهد.

او همچنین گفت: «بدهی ملی آمریکا خیلی زیاد است و مشکل بدتر می‌شود، نه بهتر. آقای رئیس جمهور، پارتی بازی را کنار بگذارید، قصور بدهی ما یک گزینه نیست.».

اما او همچنین تاکید کرد که "آینده‌ای با مالیات‌های بالاتر، نرخ‌های بهره بالاتر، افزایش وابستگی به چین، و اقتصادی که برای آمریکایی‌ها کار نمی‌کند، نیز گزینه‌ای نیست. "