شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#قبال#دیپلماسی

بلینکن: سیاست گروه هفت در قبال ایران دیپلماسی همراه با بازدارندگی است

بلینکن: سیاست گروه هفت در قبال ایران دیپلماسی همراه با بازدارندگی است

ایسنا نوشت: وزیر امورخارجه آمریکا گفت که سیاست گروه هفت درقبال ایران، دیپلماسی همراه با بازدارندگی است.

 آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا همزمان با برگزاری نشست گروه هفت در ژاپن در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر توضیحاتی درباره این نشست ارائه داد.

وی در پیام خود نوشت: گروه هفت در قبال ایران با اتفاق نظر پیش می‌رود؛ شامل تنش‌زدایی و دیپلماسی همراه با بازدارندگی. 

بلینکن افزود: ما همچنین توافق کردیم که عادی‌سازی روابط با جامعه جهانی که طالبان به دنبال آن است، منوط به اقدامات آنهاست. در آسیای مرکزی نیز ما کماکان متعهد به رسیدگی به نگرانی‌های مشترک هستیم.

به گزارش ایسنا، نشست وزرای امورخارجه گروه هفت که از روز یک‌شنبه به میزبانی ژاپن برگزار شده با محوریت مقابله با تهدیدات فزاینده چین علیه تایوان، آزمایش‌های موشکی کره شمالی و مجازات روسیه به دلیل حمله به اوکراین تا امروز (سه‌شنبه) ادامه دارد.

به نظر می‌رسد که در این نشست، حمله روسیه به اوکراین و مقابله با چین جزو مسائل کلیدی وزرای کشورهای عضو از جمله ژاپن، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و ایتالیا  و اتحادیه اروپاست؛ مسائلی که به باور آن‌ها "چالش‌هایی برای نظم مبتنی بر قوانین بین‌المللی پسا جنگ جهانی دوم" محسوب می‌شوند.

اعضای گروه هفت روز گذشته نیز نشستی با موضوع «ایران و خاورمیانه» برگزار کردند و در آن با تکیه بر ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران تاکید کردند که تهران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

311311