شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آموزش و پرورش

"سنجش سلامت" کلاس اولی‌ها تا ۱۰ خرداد ادامه دارد

"سنجش سلامت" کلاس اولی‌ها تا 10 خرداد ادامه دارد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره گلایه خانواده‌ها نسبت به تکمیل بودن ظرفیت اغلب پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان گفت: سامانه برای ارائه نوبت تا ۱۰ خرداد فعال است و مجدد از ۱۵ خرداد به بعد سامانه برای ارائه فرصت مجدد به خانواده‌ها فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سنجش سلامت دانش‌آموزانی که مهرماه امسال به کلاس اول دبستان می‌روند از دی ماه سال گذشته آغاز شد. مزیت سنجش امسال نسبت به سال‌های گذشته در انتخاب عمل والدین است یعنی خانواده‌ها با مراجعه به سایت my.medu.ir می‌توانند نسبت به انتخاب مرکز سنجش نزدیک محل سکونت خود و تعیین تاریخ دلخواه اقدام کنند.

فرآیند دریافت نوبت قبل از ورود به سال 1402 روالی آسان بود اما برخی خانواده‌ها از هفته گذشته برای دریافت نوبت با تکمیل ظرفیت اغلب مراکز سنجش مواجه می‌شوند در نمونه‌ای از این موضوع، خانواده‌ای ساکن منطقه 13 شهر تهران به دلیل تکمیل ظرفیت مراکز سنجش در منطقه خود یا مناطق همجوار در نهایت موفق شده‌اند برای مرکزی در شهرری نوبت رزرو کنند.

حمید طریفی حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور که مجموعه او مسئولیت سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان را عهده‌دار است، درباره چرایی تکمیل ظرفیت بیشتر پایگاه‌های سنجش سلامت به تسنیم گفت: روزانه حدود 30 هزار نفر در سامانه my.medu.ir برای سنجش سلامت نوبت دریافت می‌کنند البته تا به امروز در فعالیت سامانه مشکلی وجود نداشته است همچنین 1300 پایگاه سنجش در کشور و 70 پایگاه در شهر تهران در دو نوبت صبح و عصر در حال فعالیت هستند.

وی افزود: خانواده‌ها برای دریافت نوبت سنجش سلامت حتماً از طریق سیستم تمام پایگاه‌های محدوده زندگی خود را بررسی کنند تا در صورت وجود ظرفیت خالی برای دریافت نوبت اقدام شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: سامانه دریافت نوبت برای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا 10 خرداد فعال است و نوبت‌گیری انجام می‌شود همچنین برای امروز 20 هزار نفر در کل کشور نوبت رزرو کرده‌اند که این رقم در تهران حدود 35 هزار نفر است البته هر چه زمان بگذرد و به خرداد ماه نزدیک شویم ظرفیت خالی پایگاه‌ها بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز مشکلات ویژه یادگیری هم ظرفیت اصلی خود را به سنجش سلامت اختصاص داده‌اند، متذکر شد: اگر برخی خانواده‌ها نتوانستند تا 10 خرداد برای دریافت نوبت اقدام کنند مجدد از 15 خرداد به بعد سامانه برای دریافت نوبت فعال خواهد شد.

طریفی حسینی ادامه داد: هم‌اکنون 500 هزار نفر برای سنجش سلامت نوبت دریافت کرده‌اند و کار سنجش 250 هزار نفر انجام شده است همچنین 250 هزار نوآموز پیش دبستانی نیز سنجش شده‌اند؛ امسال مشکلاتی همچون اختلال یادگیری، آسیب زبان و گفتار، دیرآموزی و بیش‌فعالی در سنجش سلامت بررسی می‌شود و بخشی از مداخلات برای حل این مشکلات به صورت الکترونیک به خانواده‌ها ارائه خواهد شد همچنین از فرصت تابستان برای برگزاری دوره آموزشی برای دانش‌‌آموزان دیرآموز استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/