شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##چرا#شنبه#طلایی#راه#نمی‌رسد؟

چرا شنبه طلایی از راه نمی‌رسد؟

برای این که به اهداف و برنامه‌های خود برسیم، برای این که حجم بزرگی از کارهای عقب‌افتاده در زندگی نداشته باشیم،باید شنبه را به فراموشی بسپاریم.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، شاید برای شما هم پیش آمده است که تصمیم بگیرید آغاز کارهایتان را به شنبه بیندازید: مثلا از شنبه در باشگاه ثبت‌نام می‌کنم، از شنبه فلان برنامه را اجرا می‌کنم، از شنبه به فکر راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار خواهم بود و البته بیشترین موردی که به‌ویژه بین خانم‌ها رایج است این که از هر شنبه قصد دارند رژیم غذایی خود را آغاز کنند. گویی شنبه، نقطۀ تحول ایرانیان است، اما چرا این شنبۀ طلایی هیچگاه از راه نمی‌رسد و میهمان ما نمی‌شود؟ قطعا چون تصمیم‌گیری ربطی به روزهای هفته ندارد. اگر درصدد آغاز باشید هر روز هفته برایتان شنبه معنا می‌شود، اما کارها وقتی که شما اهمال‌کاری می‌کنید، متوقف می‌شوند.

تیبو موریس در کتاب «اقدام فوری» به شما یادآوری می‌کند که به احتمال زیاد آینده‌تان بر اساس تصمیمی که اکنون می‌گیرید، ساخته می‌شود. پس اگر انتخاب شما، اهمال‌کاری و تن دادن به تنبلی باشد بارها در زندگی، خودتان را ارزان می‌فروشید!

آیا از آن دسته افرادی هستید که همواره انجام کارهایشان را به تأخیر می‌اندازند؟ آیا برای این که چالش‌برانگیزترین کارهایتان را انجام ندهید، همان اول به سراغ کارهای بی‌اهمیت و غیرضروری می‌روید؟ 

روزنامه اطلاعات در گزارش روز امروز 28 فروردین ماه به این موضوع پرداخت و نوشت:

اگر شما هم اهمال‌کار هستید و قصد دارید امسال این نقطۀ ضعف را به نقطه قوت تبدیل کنید، باید در گام اول این مفهوم یا این اصطلاح را درست بشناسید.

اهمال‌کاری، گونه‌ها (مدل‌ها)ی گوناگونی دارد. اگر در صدد رفع این مشکل در خودتان هستید، باید این گونه‌ها را بشناسید و بررسی کنید که اهمال‌کاری شما از کدام دسته است: مدل گرایشی، اجتنابی یا شناختی؟

برای این که به اهداف و برنامه‌هایمان برسیم، برای این که حجم بزرگی از کارهای عقب‌افتاده در زندگی نداشته باشیم، برای اینکه فکر کارهای انجام نشده ذهنمان را آزار ندهد و انرژیمان را نگیرد و برای اینکه فرصت‌های زندگیمان را از دست ندهیم باید روی خودمان کار کنیم و به درمان اهمال‌کاری وجودمان بپردازیم. شنبه را به فراموشی بسپارید و از همین اکنون آغاز کنید که اکنون همان شنبۀ طلایی شماست.

متن کامل این گزارش را در شماره امروز روزنامه اطلاعات بخوانید.