شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#رئیس#سازمان#امور#مالیاتی#کیست؟

رئیس جدید سازمان امور مالیاتی کیست؟

سید محمد هادی سبحانیان به عنوان رئیس سازمان امور مالیاتی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سید محمد هادی سبحانیان که پیش از این از سوی سید احسان خاندوزی؛ وزیر اقتصاد به عنوان رئیس جدید سازمان مالیاتی به هیئت دولت پیشنهاد شده بود، در جلسه روز گذشته هیئت دولت، با موافقت اعضای هیئت دولت به عنوان رئیس سازمان امور مالیاتی کشور انتخاب شد. او پیش از این در مهرماه سال ۱۴۰۰ به عنوان معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد منصوب شده بود.

 

وی سابقه مسئولیت هایی همچون معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مدیرکلی دفتر مطالعات برنامه و بودجه مرکز پژوهش‌های مجلس، عضویت هیأت علمی و مدیریت گروه بانک، بیمه و گمرک دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی را در کارنامه کاری خود دارد.

 

محمد هادی سبحاینان دکتری تخصصی خود را در گرایش اقتصاد پولی در سال ۹۳ از دانشگاه تهران دریافت کرده است و دوره کارشناسی ارشد خود را نیز در گرایش اقتصاد انرژی در همین دانشگاه سپری کرده است. وی کارشناسی خود را در رشته اقتصاد نظری در دانشگاه علامه طباطبائی گذرانده است.

 

حوزه‌های تخصصی و مطالعاتی او سیاست‌گذاری مالیاتی، سیاستگذاری پولی و بانکی، مسائل حوزه بودجه‌ریزی و مسائل حوزه سلامت، رفاه و تامین اجتماعی است.