شهر خبر

ویدئو| چرا وزیر دفاع چین با پوتین دیدار کرد؟

در دیدار ولادیمیر پوتین با لی شانگفو در کرملین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز حضور داشته است.

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع چین در دیدار با پوتین اظهار داشت که همکاری بین فدراسیون روسیه و چین در همه سطوح در حال توسعه است و کار در جهت رفاه کل جهان ادامه خواهد یافت.

وی همچنین خاطرنشان کرد که برای تاکید بر ماهیت ویژه و اهمیت استراتژیک روابط دوجانبه، روسیه را برای اولین سفر خود به طور خاص انتخاب کرده است.

لی شانگفو خطاب به پوتین گفت روابط بین فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین و نیروهای مسلح آنها بیش از ۷۰ سال است که ادامه دارد. این روابط روز به روز قوی تر می‌شوند و دیپلماسی رهبران در این امر نقش کلیدی ایفا می‌کند. شما اهداف استراتژیک برای توسعه ما تعیین می کنید. دوستی شخصی شما با رئیس جمهوری خلق چین در این امر نقش بسزایی دارد.

رئیس جمهور روسیه نیز این دیدار را با سخنانی درباره سفر اخیر شی جین پینگ به روسیه آغاز کرده و در مورد همکاری کشورها صحبت کرد و در پایان گفتگو نیز از لی شانگفو خواست تا "آرزوی بهترین‌ها" برای رهبر چین را به وی برساند.

وی افزود: در تمامی جهات از جمله در بخش‌های نظامی توسعه خوبی در جریان است. روسیه و چین به طور فعال از طریق بخش‌های نظامی خود همکاری می‌کنند و به طور منظم در تبادل اطلاعات هستند.

تعداد بازدید : 0