شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگردان

متلک سنگین کارگردان «زیرخاکی» به مدیران صداوسیما

کارگردان سریال «زیرخاکی» اعتقاد دارد تا وقتی که مدیرانِ صداو سیما به این جمع‌بندی نرسند که به جز اقوام  و دوستان و همشهری­‌ها و دور و اطرافشان، از کسانی دیگر هم مي‌توانند کمک بگیرند، اتفاقی نمی‌افتد.

متلک سنگین کارگردان «زیرخاکی» به مدیران صداوسیما

به گزارش «اطلاعات آنلاين»، جلیل سامان در مراسم هفته هنر انقلاب، برای سریال «زیرخاکی» به‌عنوان چهره هنر سال 1401 در بخش تولیدات تلویزیونی معرفی و تقدیر شد. وي در گفت‌وگو با تسنيم درباره ادامه ساخت سريال «زيرخاكي» به بيان نكات جالبي درباره همكاري با صداوسيما پرداخت كه در ادامه مي‌خوانيد. 

* دليل اينكه سازمان صداوسیما در سال‌های اخیر نتوانسته است مخاطب فراوانی را داشته باشد اين است كه نتوانسته است سلیقه خود را با مخاطب همسو کند یا به‌عبارتی درک درستی از مخاطب ندارد.

* به خاطر شرایطی که در کار وجود داشت فصل سوم را هم نمی‌خواستم بسازم. در همان ایام، سازمان صداوسیما هم تمایلی به ساخت ادامه سریال‌ها نداشت و می‌گفتند می‌خواهند پرونده‌های سریال‌های ادامه‌دار را ببندند.

* جلیل سامان یکی از عوامل این سریال است، اگر قرار باشد «زیرخاکی» جدیدی ساخته شود من یکی از آن آدم‌ها هستم، باید یک مجموعه‌ای قانع شوند تا این کار به مرحله اجرا برسد.

* باید یک مقداری مدیران‌مان با نگاه و ذائقه و سلیقه مردم همراه شوند، باید با خشوع به مخاطب احترام بگزارند... از مدیران فعلی بیشتر از قبلی‌ها انتقاد می‌کنم و گلایه دارم چون این مدیوم و مخاطبانش را دوست دارم، سال‌ها برای مردم سریال ساختم و سعی کردم به ذائقه و سلیقه‌شان احترام بگزارم.

* وقتی می‌بینم در سازمان صداوسیما کارشناسی اتفاق نمی‌افتد؛ آدم‌هایی که کارشناس این سازمان نیستند و از بیرون سازمان آمده‌اند آموزشی ندیده‌اند، دوره‌ای نگذرانده‌اند و تجربه‌ای در خور هم ندارند؛ قاعدتاً نمی‌توانند این مسیر دشوار و پرچالش را راهبری کنند و این بزرگترین بی‌احترامی به مخاطب است.

* تا وقتی که مدیران صداوسیما به این جمع‌بندی نرسند که به‌جز اقوام  و دوستان و همشهری­‌ها و دور و بری­‌هایشان کسانی دیگر هم هستند که می‌توانند از آنها برای بهتر شدن برنامه‌­های سازمان صداوسیما کمک بگیرند، اتفاقی نمی‌افتد و در واقع تحولی هم پیش نمی‌آید، در واقع آنها باید تحول را از خودشان آغاز کنند، من فکر می‌کنم وحدت ملی هم که حضرت آقا فرمودند یکی از لوازمش و از اولین لوازمش بسط این نگاه در سازمان صداوسیما است.

* مدیران رسانه آدم­‌های متخصص، باتجربه، خوش‌سلیقه، باهوش و بادرایتی باشند، نه اینکه با سلبریتی‌ها سلفی بگیرند و بعد از آنها تبرّی بجویند(!)، برای تبلیغات(!) انتخابات و مراسم و جشن‌ها سراغ‌شان بروند و به‌عنوان الگو معرفی کنند و بعد که حرفی خلاف میل یا اعتقاد آنها زدند مجبور شوند الگوزدایی کنند! متأسفانه در این بازار همه‌چیز درهم است! راه‌حل چیست؟ خودِ مدیران و مسئولان امر الگو باشند! تلویزیون آن‌قدر با مردم صادق باشد که وقتی گفتند «کار ما نیست» مردم باور کنند.

متلک سنگین کارگردان «زیرخاکی» به مدیران صداوسیما