شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی

روزنامه هم‌میهن:

آنچه از نظر حکومت نباید در فضای مجازی منتشر شود، جزو حقوق مردم و مصداق آزادی بیان است

روزنامه هم میهن نوشت: بسیاری از آنچه که از نظر حکومت نباید در فضای مجازی منتشر شود، جزو حقوق مردم و مصداق آزادی بیان است. اتفاقا به علت وضعیت رسانه‌های مکتوب و صداوسیما است که مردم به سوی فضای مجازی هجوم برده‌اند.

آنچه از نظر حکومت نباید در فضای مجازی منتشر شود، جزو حقوق مردم و مصداق آزادی بیان است
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۷ ۱۸:۴۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه هم میهن نسبت به ادامه روند فیلترینگ انتقاد و تاکید کرده است‌ آنچه از نظر حکومت نباید در فضای مجازی منتشر شود، جز حقوق مردم و مصداق آزادی بیان است.

به گزارش هم میهن، بسیاری از آنچه که از نظر حکومت نباید در فضای مجازی منتشر شود، جزو حقوق مردم و مصداق آزادی بیان است. اتفاقا به علت وضعیت رسانه‌های مکتوب و صداوسیما است که مردم به سوی فضای مجازی هجوم برده‌اند و الا دلیلی ندارد که مردم این اندازه از وقت خود را صرف آن کنند. مسئله این است که حکومت علاقه‌ای به باز کردن فضای رسانه‌های داخلی و به‌طور مشخص صداوسیما ندارد و مطبوعات نیز همچنان با محدودیت‌ها مواجه هستند. لذا اقبال عمومی به سوی فضای مجازی است و هیچ‌کدام از صاحبان پلتفرم‌ها یا سکوهای اجتماعی نیز حاضر نیستند که در مواجهه با این حد از آزادی بیان با دغدغه‌های حکومتی همراهی کنند. 

این روزنامه در ادامه تاکید کرده است: دغدغه‌های موجود درباره فضای مجازی صحیح است، ولی راه‌حل آن فیلترینگ و قطع اینترنت و کاهش سرعت آن نیست. راه‌حل آزاد شدن فضای رسانه‌های رسمی به‌ویژه صداوسیما و نیز حاکمیت قانون در مواجهه با کاربران است، هنگامی که درباره بسیاری از موارد حاضر نیستند به قوانین موجود خود بسنده کنند، چگونه انتظار باید داشت که دیگران با ایران در شناسایی مجرمان اینترنتی همکاری نمایند؟