شهر خبر

سیاستمدارِ تبهکار هندی و برادرش در پخش زنده تلویزیونی ترور شدند

سیاستمدارِ تبهکار هندی و برادرش در پخش زنده تلویزیونی ترور شدند

مهر نوشت: تبهکار سابق هندی که بعدها به سیاستمداری در این کشور بدل شد، به همراه برادرش در پخش زنده تلویزیونی در شمال این کشور، ترور شد.

به نقل از فرانس۲۴، عتیق احمد، قانونگذار سابق هندی که به آدم‌ربایی محکوم و با اتهامات قتل و تعرض روبه‌رو بود، به همراه برادرش اشرف احمد، در جریان پوشش زنده تلویزیونی کشته شد.

این دو برادر که با دستبند در حال انتقال به بیمارستان بودند، همزمان با گفت‌وگو با خبرنگاران از فاصله نزدیک به ضرب گلوله کشته شدند.

دوربین‌های زنده تلویزیونی لحظه‌ای که فرد مسلح، اسلحه را به سمت سر احمد نشانه می‌رود را به تصویر کشیدند. رامیت شارما، افسر پلیس شهر الله‌آباد در ایالت اوتار پرادش هندوستان گفت که سه نفر در صحنه جرم بازداشت شده و به گفته وی، آنها در پوشش خبرنگار به مقتول نزدیک شده بودند.

احمد در سال ۱۹۶۲ در الله‌آباد متولد شد و به گزارش رسانه‌ها، نخستین بار در ۱۷ سالگی به قتل متهم و سرانجام به سردسته یک شبکه جنایت‌کار در اوتار پرادش تبدیل شد. در مجموع طی دو دهه گذشته، بیش از ۱۰۰ پرونده کیفری علیه او تشکیل شد و به جریان افتاد.

با این حال و به‌رغم سابقه‌اش، او در فاصله سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۴ برای پنج دوره متوالی به عنوان عضو مجمع ایالت اوتار پرادش برگزیده شد و حد فاصل سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ نیز به عنوان عضو مجلس سفلای پارلمان هندوستان موسوم به لوک سابا فعالیت کرد. او ماه گذشته به اتهام ربودن وکیلی به نام اومِش پال، به حبس ابد محکوم شد.

310310