شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#قوه قضائیه#روستای#رئیس قوه قضائیه

پیگیری «ماجرای تلخ روستای دانیال» سلمان‌شهر در «نشست سران قوا» + جزئیات

پیگیری «ماجرای تلخ روستای دانیال» سلمان‌شهر در «نشست سران قوا» + جزئیات

تسنیم نوشت:رئیس مجلس در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکر نماینده سلمان شهر، گفت: موضوع ماجرای تلخ کشته شدن دو تن از اهالی روستای دانیال سلمان شهر روز گذشته در جلسه سران مطرح و رئیس قوه قضائیه به این موضوع ورود کرده است.

سیدشمس‌الدین حسینی نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ فروردین ماه) در تذکری عنوان کرد: روز گذشته در واقعه تلخ و تاسف بار در روستای دانیال بخش سلمان شهر شهرستان عباس آباد، در پی سماجت فرد یا افرادی برای تصاحب اراضی مردم به بهانه وقف، مبتنی بر وقفنامه‌ای مجهول، ۲ نفر کشته و تعدادی از اهالی روستا زخمی شدند.

وی با بیان اینکه ریشه مشکل در نابسامانی امور وقف در کشور و سردرگمی محاکم در صدور آراء ضد و نقیض است، افزود: نتیجه آن نیز کشته شدن مردم می‌شود و ما این موضوع را بارها به بالاترین سطوح کشور اعلام و تذکر داده‌ایم.

نماینده تنکابن در مجلس در ادامه با بیان اینکه آنچه روز گذشته در روستای دانیال سلمان شهر رخ داد قابل پیش بینی و قابل پیشگیری بود گفت: نیروی انتظامی، دادستانی و اوقاف باید نسبت به کشته شدن دو روستایی بی گناه پاسخگو باشند و موضوع را پیگیری کنند و همچنین از تجربه های گذشته درس بگیرند و اطلاع رسانی در این خصوص دقیق، صحیح و صادقانه باشد، آنچه که مخابره می شود اطلاع رسانی صحیحی نیست.

حسینی خطاب به رئیس مجلس، گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرو تلاش‌های دیروز رئیس و نایب رئیس کمیسیون به این موضوع ورود کنند تا مبادا تعصبات دستگاهی مانع از این شود که حقیقت کتمان شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده تنکابن ضمن تسلیت بابت حادثه تلخ روستای دانیال سلمان شهر، گفت: این نکته را عرض می‌کنم که روز گذشته در جلسه سران قوا ، ریاست محترم قوه قضائیه در جریان موضوع بودند و پیگیر هستند و شخصا مسئله را در این جلسه مطرح کردم، مردم عزیز نیز مطمئن باشند که ایشان به طور ویژه این موضوع را پیگیری می‌کنند.

رئیس مجلس بیان کرد: کمیسیون امنیت ملی نیز این موضوع را پیگیری کند تا ان شاءالله رسیدگی جدی و دقیقی در این حادثه تلخ صورت گیرد.

۲۱۲۲۰