شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#تیم فوتبال

استقلال صدرنشین شد اما قهرمان نه!/ جدول لیگ برتر در پیچیده‌ترین حالت ممکن

لیگ برتر در نقطه جوش خود قرار گرفته و سه تیم استقلال، سپاهان و پرسپولیس رقابت بسیار نزدیکی برای قهرمانی در بیست‌ودومین دوره این مسابقات دارند.

استقلال شب گذشته به لطف برتری پرگل و ۶ بر یک برابر هوادار تفاضل گل خود را بهبود بخشید تا صدر جدول را از سپاهان بگیرد. این اما تمام ماجرا نیست چرا که استقلال صدرنشین است، ولی قهرمان نیست.

طبق قوانین لیگ برتر، بازی رودررو ملاک قهرمانی است. سپاهان در دو بازی رفت و برگشت استقلال را شکست داده و برابر پرسپولیس هم یک برد و یک تساوی کسب کرده است. هم‌اکنون استقلال و سپاهان ۵۴ امتیازی هستند، تفاضل گل هر دو تیم هم ۲۴ است و استقلال با توجه به گل زده بیشتر در صدر جدول قرار دارد. در واقع در طول برگزاری لیگ چیدمان تیم‌ها در جدول براساس تفاضل گل و سپس گل‌های زده و خورده است اما در پایان لیگ بازی رودررو ملاک قرار می‌گیرد. بدین ترتیب استقلال با وجود اینکه در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد اما سرنوشت قهرمانی باز هم دست سپاهان است.

سپاهان در ۴ بازی آینده خود به ترتیب به مصاف ملوان، نفت مسجدسلیمان (میهمان)، پیکان و مس کرمان (میهمان) می‌رود و روی کاغذ کار نسبتاً آسانی خواهد داشت چرا که با تیم‌های پایین جدولی بازی دارد.

استقلال نیز به ترتیب برابر پرسپولیس، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان (میهمان) و تراکتور قرار می‌گیرد و با وجود برگزاری سه مسابقه در تهران، حریفان دشوارتری نسبت به نماینده اصفهان دارد.

پرسپولیس هم که با ۵۳ امتیاز در رده سوم جدول است، به ترتیب استقلال، پیکان (میهمان)، گل‌گهر و نساجی (میهمان) را در چهار هفته پایانی پیش‌رو دارد.

اگر چه دربی روز ۳ اردیبهشت می‌تواند تأثیر زیادی در معادله قهرمانی داشته باشد ولی این سپاهان است که کلید قهرمانی را به واسطه برتری در مسابقات رودررو در دست دارد و اگر در چهار دیدار آینده نتیجه لازم را بگیرد بدون توجه به صدرنشینی استقلال، جام را بالای سر خواهد برد مگر اینکه شاگردان مورایس دچار لغزش شوند و جام را تقدیم استقلال یا پرسپولیس کنند.

استقلال صدرنشین شد اما قهرمان نه!/ جدول لیگ برتر در پیچیده‌ترین حالت ممکن