شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نخست وزیر

واکنش لیبرمن به سخنان دبیرکل حزب الله

واکنش لیبرمن به سخنان دبیرکل حزب الله/ نتانیاهو بازدارندگی اسرائیل را از بین برد

اویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان روز گذشته دبیرکل حزب الله لبنان، از کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به شدت انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، اویگدور لیبرمن به سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسب روز جهانی قدس پرداخت و در اشاره به وحدت محور مقاومت و احتمال جنگ در چند جبهه علیه رژیم صهیونیستی گفت: نمی توان جلوی رویارویی در چند جبهه را گرفت و سخنان نصرالله در همین زمینه بود.

او افزود: کابینه بنیامین نتانیاهو قادر به رویارویی نیست. این کابینه که باید جنگ را مدیریت کند؛ اعضای آن نه از دانش، نه از توان و نه از تجربه برخوردار هستند و نمی توانند وضعیت را مدیریت کنند.

لیبرمن در اشاره به عملیات ضد صهیونیستی اخیر در تقاطع «مجیدو» در داخل سرزمین های اشغالی و واکنش ضعیف سران رژیم صهیونیستی به آن گفت: عدم پاسخ از جانب نتانیاهو، منعکس کننده موضع اسرائیل در سطح سیاسی به عملیات اخیر در تقاطع مجیدو است و بر همین اساس، او تقریبا بازدارندگی اسرائیل را از بین برد.

به گفته لیبرمن، رژیم صهیونیستی امروز در وضعیتی به مراتب بدتر از دوره قبل از جنگ ششم اکتبر سال ۱۹۷۳ میلادی است و مشکل این است که کسی نیست که این بحران را مدیریت کند.

لیبرمن ادامه داد: دشمنان هر سطر و هر کلمه (ما) را می خوانند و همه را می شنوند.

وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی همچنین خواستار بررسی احتمال رویارویی در چند جبهه نبرد توسط نهادهای ذیربط این رژیم تاکید کرد.

او همچنین با بیان اینکه مجمع اقتصادی رژیم صهیونیستی باید برای روز وقوع شرایط اضطراری تشکیل جلسه دهد، این سوال را از سران صهیونیست پرسید که آیا انبارهای کافی برای چنین رویارویی داریم؟

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیروز در سخنرانی خود در روز جهانی قدس گفت: اکنون در پی اختلافات داخلی صهیونیستها کاهشی جدی در روحیه جنگندگی و فداکاری نظامیان اشغالگر به خاطر رژیم صهیونیستی وجود دارد و همه تلاش‌ها برای بازگرداندن اعتماد به این رژیم با شکست مواجه شده است.

وی گفت: همه تهدیدات دشمن، اصرار ما را بر حفظ معادلات بازدارندگی در برابر هرگونه حمله به لبنان افزایش می‌دهد. هرگونه حمله یا اقدام امنیتی در لبنان، پاسخ مناسب و قطعی ما را به همراه خواهد داشت. دشمنی که لبنانی‌ها را تهدید می‌کند و سوریه را بمباران می‌کند، باید نگران و وحشت‌زده بماند. توازن بازدارندگی همان چیزی است که پاسخ اسرائیل را محدود و پوچ کرد. مهم ترین دروغ نتانیاهو این است که زیرساخت‌های حزب الله و حماس را بمباران کردند و این یک دروغ آشکار است. همه رسانه‌ها از اماکن بمباران شده تصویر برداری کردند و این تصاویر نشان می‌دهند که مکان‌های هدف قرار گرفته مکان های باز بوده‌اند.دشمن صهیونیستی هیچ زیرساخت حزب الله را بمباران نکرد و حملات آن به باغ‌های موز بود.

سید حسن نصرالله به رژیم صهیونیستی هشدار داد: محاسبات، گام‌ها یا برخی از احساسات یا اقدامات احمقانه شما در بیت‌المقدس، کرانه باختری، غزه، لبنان یا سوریه می‌تواند منطقه را به یک جنگ بزرگ بکشاند. من به دشمن می گویم این بازی خطرناک است.

منبع: ایرنا