شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#روحانی#انتخابات مجلس

روحانی گام اول را برای انتخابات مجلس برداشت/ روایتی از بهترین مجلس بعد از انقلاب

برخی از محافل سیاسی، حضور و نقش آفرینی حسن روحانی در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را قطعی می دانند.

روحانی گام اول را برای انتخابات مجلس برداشت/ روایتی از بهترین مجلس بعد از انقلاب

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، برخی از گمانه زنی‌ها از احتمال حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی که 12 اسفند ماه امسال برگزار می شود، خبر می دهند. 

تسنیم چندی پیش در خبری در این باره نوشت: تدوین خاطرات دوران ریاست جمهوری حسن روحانی، گام اول وی برای ورود به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بود که گفته‌شده وی تأکید کرده است که این کتاب در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شود. وی در اقدامی دیگر در نظر دارد به‌همراه برخی مشاوران و نزدیکان خود در کلاب‌هاوس حضور یابد و به‌صورت احتمالاً برنامه‌ریزی‌شده به سؤالات مخاطبان با محوریت "سیاست خارجی" پاسخ دهد.

روحانی که جلسات انتخاباتی خود را از چند ماه پیش آغاز کرده است، جلسات اخیر خود را به‌صورت هفتگی برگزار می‌کند و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته حضور و نقش‌آفرینی وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی قطعی است. برخی نزدیکان وی گفته‌اند که باید برنامه‌ای منظم برای ارائه یک لیست واحد انتخاباتی با محوریت و حمایت آقای روحانی تدارک دیده شود.

در همین حال، نشریه آگاهی نو در آخرین شماره خود در سال گذشته در گزارشی از دیدار حسن روحانی در روز 12 بهمن ماه 1401 با جمعی از روزنامه نگاران نوشت که حسن روحانی به نقد عملکرد شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها در انتخابات 98 مجلس و ریاست جمهوری سال 1400 پرداخت و گفت: در سال 1359 چند انتخابات برگزار شد.1- رفراندوم جمهوری اسلامی 2- انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی 3- همه پرسی قانون اساسی 4- انتخابات ریاست جمهوری 5- انتخابات مجلس شورای اسلامی. 

وی گفت: در حالی که هنوز مجلسی پدیدار نشده بود که با معرفی حقوقدانان از سوی رهبری به آن، شورای نگهبان پدید آید. اما همین مجلس (اول) بهترین مجلس بعد از انقلاب بود. چون تنها مجلسی بود که هم همه گروه های سیاسی در آن نامزد داشتند ( از حزب توده تا نهضت آزادی) و هم نتیجه آن پیروزی گروه های اسلام گرا در رقابت با چپ گرایان و دیگر نیروهای اپوزیسیون ( مانند منافقین) بود.

وی افزود: مجلسی که رجال سیاسی اصلی مبارز( آیت الله خامنه ای و آیت الله رفسنجانی و ...) و روشنفکران مسلمان ( مهدی بازرگان و مهندس عزت الله سحابی و ...) در آن حضور داشتند وافرادی چون شهید رجایی، شهید چمران، دکتر یزدی و ...نماینده مردم بودند.

روحانی گفت: امروزهم چاره کار بازگشت به چنین پارلمانی است که بتواند نماینده اکثریت ملت باشد و بر دولت نظارت کند تا دولت هم نماینده اکثریت ملت باشد.