شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#دولت#ریاست جمهوری

واعظی: دروغ می گویند، روحانی «قصد ورود به انتخابات» ندارد / تیم اقتصادی رئیسی، «ضعیف و ناھماھنگ» است

 واعظی: دروغ می گویند، روحانی «قصد ورود به انتخابات» ندارد /  تیم اقتصادی رئیسی، «ضعیف و ناھماھنگ» است

رویداد۲۴  نوشت: محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری گفته در ۸ سال دولت روحانی نیز به صورت مداوم خبرھای دروغی را علیه دولت کار می‌کردند و خبرهای دروغی که اکنون می‌سازند، موضوع تازه‌ای نیست. آنھا این ھمه تبلیغات علیه دولت اعتدال کردند و حالا ببینید در این بیست ماه که دولت را در دست دارند چه وضعیتی ایجاد شده است.

محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی رئیس جمهور پیشین ایران درباره ادعاهایی که توسط حامیان رئیسی علیه دولت روحانی و شخص او مطرح می‌شود، سخن گفته است. واعظی می‌گوید دولت رئیسی همه دستاوردهای دولت روحانی به نام خود می‌کند و هر کجا مشکلی وجود دارد، آن را به دولت قبل نسبت می‌دهد! متن گفت‌وگوی رویداد۲۴ با محمود واعظی را در ادامه بخوانید:

دکتر روحانی ھر سال عید نوروز یا عید غدیر، روزی را مشخص می‌کنند و دیداری صورت می‌گیرد. امسال هم این جلسه برگزار شد که در آن جلسه عید دیدنی صحبت‌ھای مختلفی ھم رد و بدل شد و ھیچ ارتباطی به مسئله انتخابات نداشت و اصلا جلسه انتخاباتی نبود و صرفا یک جلسه عید دیدنی بود.

آقای روحانی در آن دیدار تاکید کردند که امسال، سال انتخابات است و از این جھت اھمیت زیادی دارد و باید به گونه‌ای مدیریت شود که علاوه بر اینکه باعث افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی نظام شود، در فضایی پرشور و رقابتی و در کمال امنیت نیز برگزار شود. بنابراین خبرھایی که برخی مطرح می‌کنند، فقط فضاسازی است و عملا ھیچ صحبتی مبنی براینکه ایشان به انتخابات ورود کنند عنوان نشد. بعید می‌دانم ایشان بخواھند وارد انتخابات مجلس شوند و تاکنون نیز صحبتی مبنی براین موضوع نشنیده‌ام.

باید بگویم که در ۸ سال دولت روحانی نیز به صورت مداوم خبرھای دروغی را علیه دولت کار می‌کردند و خبرهای دروغی که اکنون می‌سازند، موضوع تازه‌ای نیست. آنھا این ھمه تبلیغات علیه دولت اعتدال کردند و حالا ببینید در این بیست ماه که دولت را در دست دارند چه وضعیتی ایجاد شده است. تصور می‌کنم باتوجه به عملکردی که اینها دارند، مردم دیگر این صحبت ھا را از آنها قبول نمی‌کنند.

*‌ فارغ از درستی یا نادرستی خبر، فکر می‌کنید بھتر است در شرایط کنونی و اتفاقاتی که رخ داده، باید در انتخابات مجلس شرکت کنید یا فضا را آنقدر عجیب و نگران‌کننده می‌‍بینید که عملا نمی‌توان برنامه خاصی داشت؟

در دیدار اخیر رھبری با مسئولان، ایشان تاکید داشتند که انتخابات امسال باید رقابتی، پرشور و امن باشد. البته معقتدم بستگی دارد که شورای نگھبان و وزارت کشور بر اساس فرمایش‌های رھبری چه سیاست‌ھایی را در پیش بگیرند. سیاست و رویکرد حزب اعتدال و توسعه ھمواره حضور فعال در انتخابات است، ولی منتظریم ببینیم شورای نگھبان چه سیاستی اتخاذ می‌کند.

رفراندوم موضوع عجیب و جدیدی نیست و ھمه سازوکارھای آن نیز در قانون اساسی کشور مشخص شده است. ما حتی قبل از رحلت امام نیز یک رفراندوم داشتیم. رفراندوم در قانون اساسی ما معنایش این است که در این کشور بن‌بست وجود ندارد و ھر کجا مسئله پیچیده‌ای به‌وجود آید، به نظر مردم مراجعه می‌کنیم. حرف آقای روحانی ھم ھمین بود

.

یادمان نرود که چند ماه دیگر نصف عمر دولت رئیسی تمام می‌شود. دولتمردان فعلی در ھر موضوعی که موفق نمی‌شوند، خصوصا در مسئله اقتصاد، مدام می‌گویند دولت قبل! اگر مانند خریدھای واکسن توسط دولت روحانی، توفیقی وجود داشته باشد، گفتند ما خریدیم!

در شرایط فعلی که دولت با ضعف و مشکلات مواجه است و شرایط اقتصادی و معیشت مردم مناسب نیست و با گرانی کالاھای مورد نیاز روزمره مردم مواجه ھستیم، نمی‌خواھیم به صورت علنی از ضعف‌ھای دولت سخن بگوییم. از وقتی دولت جدید روی کار آمد ما سکوت کردیم تا دولت با آرامش کارش را انجام دھد، ولی اینھا بودند که از ھمان روزی که آمدند، ھرچه سکوت کردیم ادامه دادند. این بار و البته بالاجبار اگر اتهامات آقای میرکاظمی که نادرست به دولت ما زده شد و به من ارجاع نداده شده بود، صحبتی نمی‌کردم.

ما ھنوز ھم اعتقاد داریم که باید به دولت کمک کنیم تا موفق شود و مشکلاتش حل شود. آمادگی داریم ھرگونه کمکی را به دولت ارائه دهیم چرا که منافع ملی و رفاه مردم برایمان اھمیت دارد. اما درباره سخنان آقای رئیسی معقتدم این رفتارھا فرافکنی است و موجب ایجاد شکاف و دو قطبی می‌شود و ما خواھان ایجاد دو قطبی در کشور نیستیم. ما نمی‌خواھیم دولت وارد حاشیه شود، چرا که ۸ سال در دولت بودیم و در جریان گرفتاری‌ھای دولت ھستیم.

تیمی که در دولت حضور دارد، خصوصا تیم اقتصادی ضعیف و ناھماھنگ است که به نظرم باید تغییراتی در تیم دولت رخ دھد و افراد متخصص و توانمند به تیم اضافه شوند. آقای رئیس جمھور که در مصاحبه‌ھا و سخنرانی‌ھا مدام دستور می‌دھند که مشکلات باید حل شود. خب چه کسی باید انجام دھد و مشکلات را حل کند؟ طبیعی است که این دست دولت است و دولت باید کار را پیش ببرد و حل مشکلات نیاز به برنامه دارد و صرفا با دستور دادن حل نمی‌شود.

۲۱۲۲۰