شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاریس#مسلمانان#نشست خبری

واکنش سرمربی پاریس به افشای ایمیل علیه مسلمانان

واکنش سرمربی پاریس به افشای ایمیل علیه مسلمانان

ورزش سه نوشت: کریستوف گالتیه در نشست خبری بازی با لانس به اتهام سنگین اخیر علیه خودش واکنش نشان داد و گفت از مطرح شدن چنین اتهامی شوکه و منقلب است.

روز چهارشنبه بود که اتهامات جدی ژولین فورنیه، مدیر ورزشی سابق تیم فوتبال نیس، علیه گالتیه مطرح شد و بازتاب گسترده‌ای نیز پیدا کرد.

این خبر برای اولین بار توسط رومین مولینا، خبرنگار سرشناس فرانسوی، منتشر شد که حالا باعث شده باشگاه پاری‌سن‌ژرمن تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کند. بر اساس این ایمیل که از سوی فورنیه برای شرکت مالک باشگاه نیس فرستاده شده بود، گالتیه به طور مشخص به فورنیه گفته بود تیم نیس نمی‌تواند این‌همه بازیکن سیاه‌پوست و مسلمان داشته باشد.

قبل از نشست خبری امروز گالتیه، باشگاه پاری‌سن‌ژرمن بیانیه‌ای رسمی در مورد این قضیه منتشر کرد: «پاری سن ژرمن می‌خواهد در این رابطه توضیحاتی را ارائه کند. اتهامات جدی در رسانه‌ها علیه کریستوف گالتیه، سرمربی ما، مطرح شده است. کریستوف در پاسخ به این اتهامات قاطعانه آنها را رد کرده و اعلام کرده است که شکایت خواهد کرد. باشگاه پس از تهدیدهای متعدد و غیرقابل قبولی که کریستوف گالتیه دریافت کرده، از او حمایت می‌کند و اکنون می‌خواهد حقیقت توسط دادگاه مشخص شود. تا پایان مراحل قانونی و به منظور حفظ امنیت همگان، باشگاه از همه می‌خواهد که مسئولیت‌ اظهارات خود را بر عهده بگیرند و آرامش خود را حفظ کنند.»

سپس گالتیه که بسیار ناراحت به نظر می‌رسید، گفت: «من عمیقاً از اتهاماتی که برخی افراد به شکلی غیرمسئولانه علیه من مطرح کرده‌اند، شوکه و منقلب هستم. من واقعا شوکه شده‌ام چرا که این اتهامات عمق انسانیت من را هدف قرار داده‌اند. من کودکی از محله‌های فقیرنشین هستم و در محیطی با انواع نژادها و رنگ‌ها بزرگ شده‌ام. برای احترام به دیگران، فارغ از اصالت، رنگ و مذهبشان، آموزش دیده‌ام. من در تمام زندگی دغدغه مشارکت و خوب زندگی کردن با دیگران را داشته‌ام و نمی‌توانم بپذیرم که نام من و خانواده‌ام به این شکل کثیف و لکه‌دار شود.»

سرمربی سابق نیس در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد که برای فرار از این حواشی به کار و تمرین پناه برده است: «البته که سخت بود، خیلی سخت. من به کار و تمرین با تیم خودم پناه بردم. به شما اطمینان می‌دهم که این وضعیت خوشایند نیست، اما لحظاتی که با بازیکنانم سپری کردم، به من اجازه داد برای ساعاتی از این حواشی و اتهامات سنگین فرار کنم و تمام آن‌ها را فراموش کنم. آیا می‌توان در این شرایط برای بازی بزرگ برابر لانس آماده شد؟ بله، خودمان را برای این بازی به خوبی آماده کرده‌ایم.»

گالتیه امروز خیلی زودتر از حد معمول نشست خبری را ترک کرد.

258 258