شهر خبر

قیمت روز خودروهای داخلی و چینی/ افزایش قیمت ۱۳۰ میلیونی این خودرو

قیمت روز خودروهای داخلی و چینی/ افزایش قیمت ۱۳۰ میلیونی این خودرو

فردای اقتصاد: روزهای پایانی ۱۴۰۱ بود که آرامش نسبی به بازار خودرو بازگشته بود و شاهد فروکش رشد قیمت‌ها در این بازار بودیم. اما این آرامش موقتی بود و با شروع سال جدید هر چند دلار از رشد ایستاد، اما افزایش قیمت خودروها از سر گرفته شد. حالا جدیدترین آمارها حکایت از رشد ۷.۴۸ درصدی قیمت خودروهای داخلی در هفته منتهی به ۲۴ فروردین‌ماه دارد. آخرین بار روزهای ابتدایی دم ماه سال گذشته بود که خودروهای ایرانی در مقیاس هفته به این میزان رشد قیمت را تجربه کرده بودند.

خودروهای چینی اما در هفته گذشته ۳.۸۶ درصد رشد قیمت داشتند تا شاخص کل خودروی «فردای اقتصاد» با افزایش ۵.۶۷ درصدی همراه شود.

در این میان بیشترین رشد قیمت ریالی در هفته‌ای که گذش، از آن خودرو تارا اتوماتیک با افزایش قیمت ۷۶ میلیون تومانی (معادل ۷.۹۷ درصد) شد. پس از آن شاهین ۶۲ میلیون تومان نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته گران‌تر قیمت خورد که معادل ۹.۸۷ درصد بود. پژو ۲۰۷i پانوراما دنده‌ای نیز در این مدت ۵۹ میلیون تومان (۷.۹۷ درصد) گران شد. کمترین افزایش قیمت نیز مربوط به رشد ۶ میلیونی قیمت پراید ۱۳۱ بود. این خودرو چند روزی بود که تغییر قیمتی را تجربه نمی‌کرد اما در هفته گذشته ۱.۸۲ درصد رشد قیمت داد. 

قیمت روز خودروهای داخلی و چینی/ افزایش قیمت ۱۳۰ میلیونی این خودرو
تغییرات قیمت خودروهای داخلی در هفته‌ای که گذشت

خودروهای چینی نیز هر چند با افزایش قیمت همراه شدند اما میزان رشد در آن‌ها کمتر بود. بررسی‌ها حاکی از افزایش ارتفاع ۳.۸۶ درصدی شاخص خودروهای چینی در هفته گذشته دارد. در این میان خودرو چری تیگو ۷ با افزایش قیمت ۱۳۴ میلیون تومانی (معادل ۷.۸۸ درصد) صدرنشین بیشترین رشد قیمت خودروهای چینی در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه شد. پس از آن نیز شاهد افزایش قیمت ۸۵ میلیون تومانی (۵.۲۶ درصد) خودرو هایما s۷ بودیم.