شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر خارجه#قدس#روز جهانی قدس

یادداشت وزیر خارجه به مناسبت روز جهانی قدس در روزنامه معروف لبنان

یادداشت وزیر خارجه کشورمان به مناسبت روز جهانی قدس در روزنامه الاخبار لبنان منتشر شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یادداشت وزیر خارجه کشورمان به مناسبت روز جهانی قدس در روزنامه الاخبار لبنان منتشر شد.

متن یادداشت حسین امیرعبداللهیان در این روزنامه لبنانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُونَ

به تحقیق همانطور که در «زبور» -کتاب حضرت داود علیه‌السلام-

بعد از «ذکر» -کتاب حضرت موسی علیه‌السلام- نوشتیم، اینگونه مقرر شده است که «بندگان شایسته‌ام وارثان زمین خواهند بود».

تردیدی نیست که مسأله فلسطین همچنان مهمترین مسئله جهان اسلام است و نباید در سایه دیگر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی کمرنگ شود.

با گذشت بیش از چهار دهه از تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی "رضوان الله تعالی علیه" در تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام "روز جهانی قدس" بعنوان روز وحدت ملت‌های مسلمان و همه آزادگان جهان حول مسأله فلسطین، معادلات منطقه‌ای و جهانی نویدبخش افق‌های روشنی در مسئله فلسطین است.

با وجود استمرار جنایات روزمره اشغالگران صهیونیست‌ در کشتار و اسارت و سرکوب زنان و کودکان و جوانان و نوجوانان  فلسطینی، هتک حرمت مکرر مسجد الاقصی و تخریب خانه های صاحبان حقیقی سرزمین فلسطین، از یکسو شاهد نشانه‌های عینی بحران چندلایه و تزلزل درونی رژیم اشغالگر قدس بوده و از سوی دیگر شاهد اقتدار و انسجام روزافزون مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی افزون بر حمایت و همبستگی قوی‌تر کشورها و ملت‌های اسلامی و آزادیخواه از آرمان فلسطین هستیم.

امروز در حالی که رژیم غاصب صهیونیستی از بحران شدید گسستگی نسلی رنج می برد نسل های چهارم و پنجم تحت اشغال فلسطین اما امیدوار به تحقق آرمان فلسطین و رهایی قدس شریف، مقاومت و جهاد را به عنوان تنها گزینه پیش رو انتخاب و جانهای مقدس خود را در این راه تقدیم می نمایند.

رصد فضای جامعه صهیونیستی نشان می دهد که امید در این جامعه فروکش کرده و ناامیدی به آینده و بقای اسرائیل در حال گسترش است.

نسل امروز فلسطینی که پدرانشان با پرتاب سنگ در مقابل زرهپوش اشغالگرانِ تا بنِ دندان مسلح می‌ایستادند، اکنون در پرتو ایمان به خدا و الهام از آموزه‌های انقلاب اسلامی ملت ایران، جای جای سرزمین فلسطین را به عرصه مقاومت و مبارزه شجاعانه و قدرتمندانه با تجهیزات نظامی مدرن علیه اشغالگران صهیونیست تبدیل کرده‌اند.

آحاد ملت فلسطین با درک ماهیت تمامیت‌خواه و تروریستی رژیم صهیونیستی، اکنون منسجم‌تر و متحدتر از هر زمان دیگری عزم آن دارند که قراردادهای ننگینِ سازش را که تنها خوی تجاوز و اشغالگری غاصبان قدس را تحریک می‌کرد، به فراموشی سپرده و دستیابی به حقوق مشروع و آزادی موطن خویش و حفاظت از مقدسات و ارزش های خود را با توسل به مقاومت شرافتمندانه و عزتمندانه دنبال نمایند.

شکوفایی این رشد و آگاهی در میان آحاد ملت فلسطین، همزمان با آشکار شدن گسل‌ها و اختلافات داخلی در میان اشغالگران و اردوکشی های خیابانی هر روزه غاصبان فلسطین، به همگان نشان داد که واقعیت دولت جعلی اسرائیل چیست.

همچنین جهان شاهد است که نفرت عمومی علیه رژیم صهیونیستی، از مرزهای فلسطین و کشورهای اسلامی فراتر رفته و عدالتخواهان و آزادگان در سراسر جهان متوجه ذات آپارتاید، جنایت پیشه، ناقض حقوق بشر و تهدید کننده صلح و امنیت منطقه و جهان شده اند.

سابقه و تجارب تاریخی اثبات می کند که ماهیت اشغالگر و توسعه طلب رژیم صهیونیستی با ثبات، امنیت و صلح در منطقه ناسازگار است و این رژیم راهبرد حفظ امنیت و بقای خود را در تلاش مستمر و موذیانه برای نفوذ، اختلاف افکنی، ایجاد دشمنی، نزاع و جنگ میان کشورهای اسلامی تعریف کرده است.

تلاش برای تذهیب چهره این رژیم ، در ورای واژه‌های زیبایی مانند صلح و سازش، حیله ای است که استعمارگران برای کمرنگ کردن و به فراموشی سپردن مسأله فلسطین در افکار عمومی جهان بویژه مسلمانان با بازاریابی برای عادیسازی روابط با رژیم اشغالگر قدس در پیش گرفته‌اند.

معهذا تحولات جدید فلسطین و سرزمین های اشغالی، غلط بودن محاسبات برخی دولت‌ها در برقراری روابط رسمی با رژیم را بسیار زودتر از آنچه پیش بینی می‌شد، نمایان ساخت.

ما تردید نداریم که استمرار خشونت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان، نتیجه‌ای جز افزایش انسجام و تقویت عزم فلسطینیان در مقاومت علیه اشغال سرزمین خود نخواهد داشت.

بدیهی است که راهکار مردمسالارانه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برگزاری رفراندومی با مشارکت همه فلسطینیان اصیل اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی بمنظور تشکیل دولت فلسطینی از بحر تا نهر -که جزئیات این ابتکار در دبیرخانه سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است- می‌تواند رهیافتی عادلانه و صلح جویانه برای پایان بخشیدن به تراژدی فلسطین بعنوان قدیمی ترین و دردناک ترین بحران تاریخ معاصر بشرباشد.

بدلایل متعدد  لازم است همچنان مسأله فلسطین بعنوان مسأله اصلی جهان اسلام محسوب شده و حمایت از مبارزه و مقاومت شرافتمندانه مردم فلسطین تا آزادی کامل فلسطین و قدس شریف و بازگشت همۀ آوارگان به موطن خویش ادامه یابد.