شهر خبر

وزیر امور خارجه در دیدار با امیرخان متقی:

ملاک اصلی برای ایران، دریافت عینی و ملموس حقابه است

امیرعبداللهیان اقدامات بعمل آمده درباره حقابه ایران از سوی افغانستان را لازم اما غیرکافی خواند و تاکیدکرد: ملاک اصلی برای ایران، دریافت عینی و ملموس حقابه است.

ملاک اصلی برای ایران، دریافت عینی و ملموس حقابه است
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۴ ۱۹:۱۱:۱۹
اعتمادآنلاین |

حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه در حاشیه نشست همسایگان افغانستان و در دیدار امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرستی موقت افغانستان روابط دو کشور را از ابعاد مختلف دارای اهمیت خواند و تعامل دو کشور در حوزه های مختلف را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش اعتماد، وزیر امور خارجه در ادامه با تاکید بر ضرورت برقراری امنیت پایدار در افغانستان، بر ارتقای همکاری‌ها در زمینه امنیت مرزها، اجتناب از تنش در این حوزه و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر تاکید کرد.

امیرعبداللهیان موضوع حقابه کشورمان را مشکلی مزمن دانست که ضرورت دارد به صورت عملی نسبت به برطرف شدن مشکلات موجود دراین زمینه اقدام جدی از سوی هیات حاکمه موقت افغانستان مورد توجه قرار گیرد.

امیرعبداللهیان اقدامات بعمل آمده کنونی از سوی افغانستان را لازم اما غیرکافی خواند و افزود: ملاک اصلی برای ایران، دریافت عینی و ملموس حقابه است.

وزیر امور خارجه در خصوص تشکیل دولت فراگیر و مشارکتی در افغانستان گفت: پیشنهاد ما در طول چهار دهه گذشته به طرف های ذینفع در افغانستان این بوده است که همه اقوام و گروه ها باید احساس کنند افغانستان متعلق به آنهاست.