شهر خبر

مظلومان فلسطین در انتظار همت مسلمانان/راهپیمایی ای برای دفاع از فلسطین/ فراخوان نهادهای انقلابی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

مظلومان فلسطین در انتظار همت مسلمانان/راهپیمایی ای برای دفاع از فلسطین/ فراخوان نهادهای انقلابی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

در آستانه روز جهانی قدس،نهادها،ارگانها،مراجع تقلید،احزاب و گروه ها و شخصیت های برجسته کشور،عموم مردم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم فلسطین دعوت کردند.

روز قدس در تقویم رمضان، یادآور فرمان امام(ره) به منظور اتحاد مسلمانان برای رهایی فلسطین از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی است. امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

هیات دولت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای از عموم ملت ایران، اقوام، شخصیت ها و گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی دعوت کرد با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس؛ صفحه زرین دیگری در تاریخ پرافتخار استکبار ستیزی، حمایت از مظلوم، وحدت و یکپارچگی ملی را در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذارند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه ای با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور، آحاد مردم را برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.در این بیانیه آمده است: در شرایط ویژه کنونی که دشمنان قسم خورده اسلام به ویژه آمریکای جهان خوار با حمایت و هدایت صهیونیسم جهانی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) توهین روا داشته و با موضع گیری های بی منطق و قرون وسطایی خویش خواستار دست کشیدن ایران سرافراز و قدرتمند از ادامه تحقیقات در زمینه دانش صلح آمیز هسته ای است؛ حضور ملت غیور و شرافتمند ایران بیش از هر زمان دیگر در صحنه ضروری است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با صدور بیانیه‌ای از ملت استکبارستیز و همیشه در صحنه ایران اسلامی برای حضور در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس دعوت کرد. این بیانیه می افزاید: امسال و پس از وقفه دو ساله در برگزاری راهپیمایی مردمی روز جهانی قدس به دلیل شیوع بیماری کرونا، هماهنگی لازم برای انجام راهپیمایی بزرگ و باشکوه، همزمان با تهران، در بیش از 900 شهر کشور، و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رنگبندی استان ها، از مساجد بزرگ و میادین اصلی به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه تدارک دیده شده است. این مراسم، همچنین در بیش از 90 کشور جهان با حضور مردم مسلمان و آزادگان دیگر ادیان الهی به شکل تجمع و محکومیت رژیم کودک کش صهیونیستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف برگزار خواهد شد.

مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای ضمن گرامی‌داشت روزجهانی قدس از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت به‌عمل آورد. در بیانیه مجلس خبرگان رهبری آمده است:در شرایط حساس کنونی که سرزمین‌های اشغالی از یک سو دستخوش بحران‌های داخلی و اعتراضات بی سابقه مردمی است و از یک سو مقاومت لبنان و فلسطین با موشکباران شهرک‌های صهیونیستی، هیمنه پوشالی رژیم غاصب اسرائیل را برای چندمین بار شکستند، این رژیم، چون مار زخم خورده به خود می‏ پیچد و با یورش به مسجد الأقصی، ضمن هتک حرمت این مکان مقدس، امنیت نمازگزاران روزه دار را به خطر می‌اندازد، انتظار می ‏رود که ملت شجاع لبنان و فلسطین و احزاب و جریانات سیاسی با وحدت، یکپارچگی، درایت و هوشیاری توطئه‏‌های دشمن را نقش بر آب سازند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با صدور بیانیه‌ای از همه مسلمانان جهان دعوت کرد در راهپیمایی روز جهانی قدس فعالانه شرکت کنند و بار دیگر جلوه‌ای دشمن‌شکن از اتحاد وانسجام امت رسول اعظم(ص) را به نمایش گذارند.مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شعار امسال روز قدس یعنی «فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قدس در آستانه آزادی» را ارج نهاده و با بزرگداشت روز جهانی قدس از همه مسلمانان آزاده جهان دعوت می‌کند در راهپیمایی‌ها و مراسم ویژه این روز مقدس در سراسر جهان با هدف تحقق شعار امسال فعالانه حضور بهم رسانند و باردیگر جلوه ای دشمن شکن از اتحاد وانسجام امت رسول اعظم صلی الله علیه وآله وسلم را به نمایش گذارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه ای ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس بر لزوم حضور همگانی در این روز بزرگ تأکید کرد و گفت: یکایک مسلمانان جهان با پاسداشت روز قدس و شرکت در راهپیمایی آن در این حرکت عظیم سهیم باشند چرا که قرآن کریم می فرماید: ألا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با دعوت از مسلمانان جهان برای حضور در راهپیمایی روز قدس امسال، گفت: «قدس» به عنوان قبله اول مسلمین جهان و محل عروج پیامبر اکرم (ص) برای مسلمانان یک مسئله حیاتی است.

آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم با صدور پیامی مردم را به شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد؛ در این پیام آمده است:‌امسال نیز در شرایطی که خوی ددمنشانه رژیم منحوس صهیونیستی بروز و ظهور مجدد یافته و به ساحت مقدس مسجد الاقصی بی حرمتی روا داشته اند و از طرفی ضعف درونی برخاسته از پایه ریزی حرام و مردود آن رژیم بیش از گذشته هویدا گشته است، شرکت گسترده ملت بزرگ ایران و به ویژه مردم انقلابی قم مقدس و لبیک به تدابیر خردمندانه مقام معظم رهبری، مسیر ظلم ستیزی و حذف کامل رژیم صهیونیستی و رد پاهای استکبار خونخوار از منطقه غرب آسیا را مهیاتر از قبل خواهد کرد. ان شاء الله.

ائمه جمعه اهل سنت سراسر استان بوشهر در بیانیه‌هایی جداگانه از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

مظلومان فلسطین در انتظار همت مسلمانان/راهپیمایی ای برای دفاع از فلسطین/ فراخوان نهادهای انقلابی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس

وزیر اطلاعات

216213