شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بمباران

موضع‌گیری «فواد حسین» درباره بمباران فرودگاه سلیمانیه

اقتصادنیوز: فواد حسین، وزیر خارجه عراق به موضع گیری درباره حادثه فرودگاه سلیمانیه پرداخت و اظهار کرد: بمباران فرودگاه سلیمانیه از نظر عراق پذیرفتنی نیست.
موضع‌گیری «فواد حسین» درباره بمباران فرودگاه سلیمانیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق گفت: دولت ترکیه تاکنون درخصوص بمباران فرودگاه سلیمانیه هیچگونه اظهار نظری نکرده است، لذا متهم کردن آن و دیگر کشورها به دست داشتن در این حادثه دشوار است.

الرابعه گزارش داد، وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «الرابعه» عراق، درپاسخ به پرسش خبرنگار این شبکه مبنی براینکه بغداد دارای موضعی ضعیف و تعارف گونه ای در برابر بمباران فرودگاه سلیمانیه بود، اظهار داشت: بغداد دربرابر این حادثه هیچگونه تعارف و نرمشی نداشته است، زیرا بمباران فرودگاه سلیمانیه از نظر عراق پذیرفتنی نیست، با این حال خبر این حادثه از سوی رئیس جمهوری عراق اعلام شده است.

فؤاد حسین درخصوص موضع وزارت خارجه عراق در برابر حادثه فرودگاه سلیمانیه، افزود: ما تاکنون اطلاعات دقیقی در خصوص این حادثه نداریم، لذا نمی توانیم درباره آن موضع‌گیری کنیم.

این در حالی است که قباد طالبانی معاون نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر روز چهارشنبه برای دیدار با رئیس دستگاه اطلاعات ترکیه وارد آنکارا شد.

یک منبع عالی‌ر تبه به شارپرس اعلام کرد: هدف قباد طالبانی، دستیابی به راه برون رفتی برای بهبود شرایط سلیمانیه است و می‌خواهد روابط میان ترکیه و اتحادیه میهنی کردستان را عادی کند.

در هفته های گذشته ترکیه با انتقاد از روابط اتحادیه میهنی کردستان با عناصر پ.ک.ک. همه پروازها به فرودگاه سلیمانیه را متوقف کرد.

روز جمعه گذشته نیز، همزمان با یک نشست امنیتی با حضور «مظلوم عبدی» فرمانده کل شبه نظامیان قسد (وابسته به آمریکا) در سلیمانیه، فرودگاه این منطقه هدف حمله پهپادی قرار گرفت.