شهر خبر

هریس: لهستان یک متحد ارزشمند است/تعهدات آمریکا به ناتو کاملا روشن است

هریس: لهستان یک متحد ارزشمند است/تعهدات آمریکا به ناتو کاملا روشن است

ایرنا نوشت: کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه و در جریان دیدار با ماتئوس موراویسکی نخست وزیر لهستان در واشنگتن، تاکید کرد: لهستان یک متحد ارزشمند، یک شریک و یک دوست است.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی TVN۲۴، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با موراویسکی، گفت: تعهد ایالات متحده به متحدانش در ناتو کاملاً روشن است و لهستان از این موضوع استثنا نیست.

هریس افزود: ما یک رابطه پایدار مبتنی بر اولویت‌های مشترک و ارزش‌های دموکراتیک داریم، بنابراین امروز ادامه گفت وگویی است که من و شما مدتی پیش آغاز کردیم و من مشتاق تقویت آن هستم و همچنان به تقویت روابط بین دو ملت خود ادامه می‌دهیم.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: زمانی که ما برای اولین بار بیش از یک سال پیش صحبت کردیم، برای هماهنگ کردن پاسخ‌های مربوط پس از حمله روسیه به اوکراین بود. من در مارس ۲۰۲۲ به ورشو سفر کردم، جایی که شما با مهربانی میزبان من بودید و ما قدرت خود را به جهان نشان دادیم.

هریس افزود: در زمان حضور در آنجا، دیدار با آندری دودا رئیس جمهور و سربازان لهستانی و آمریکایی که با هم و برای دفاع از جناح شرقی ناتو کار می‌کنند، افتخار من بود. ما کاملاً واضح نظراتمان را گفته‌ایم و در واقع به همین دلیل یک ستاد دائمی جدید ارتش در آنجا ایجاد کرده‌ایم.

موراویسکی نیز در این دیدار با بیان اینکه دو کشور در دفاع از آزادی مردم اوکراین کنار هم ایستاده‌اند، گفت: بسیاری از آمریکایی‌ها ممکن است از خود بپرسند که چرا تجاوزهای روسیه به اوکراین برای آمریکا اینقدر مهم است؟ البته واضح است که چرا این موضوع تا به این قدر برای اروپا اهمیت دارد که در پاسخ باید گفت که حمله روسیه به اوکراین تنها یک آغاز است و هم اکنون پیامدهای این جنگ به آمریکا هم رسیده است.

نخست وزیر لهستان افزود: ورشو می‌خواهد قوی ترین ارتش اروپا را بسازد و به همین دلیل است که می‌خواهیم با پیشرفته‌ترین صنایع دفاعی جهان یعنی صنایع آمریکا همکاری کنیم و لهستان بر این باور است که تنها یک اتحاد قوی فراآتلانتیکی پاسخگوی این استعمار خواهد بود.

311311