شهر خبر

رقیب ایرانی هادی چوپان در راه مستر المپیا

ایران احتمالا دو نماینده در بزرگترین رقابت بدنسازی سال جاری میلادی خواهد داشت.

رکنا نوشت: بهروز تابانی  متولد سال 1371 از شهرستان سراب و کارشناس تربیت بدنی است. وی از سال 86 تصمیم به شروع ورزش حرفه‌ای بدنسازی گرفته و تا سال 91 چندین مدال طلایی استان را کسب کرده است. او مقام سوم مسابقات جهانی مکزیک 2014 را در کارنامه دارد.

تابانی سال گذشته میلادی با قهرمانی در رقابت های حرفه ای رومانی جواز مستر المپیا ۲۰۲۲ را دریافت کرد ، اما با توجه به زمان کمی که تا مسابقات باقی مانده بود و به دلیل عدم صدور ویزا از حضور در این رقابت ها محروم ماند.

وی از ز سال ۲۰۲۱ در مسابقات حرفه ای شرکت کرده و در دسته اوپن مردان در مسابقات بدنسازی رومانی در سال ۲۰۲۱ به مقام سومی و در سال ۲۰۲۲ به مقام قهرمانی رسیده است.

این روزها بهروز تابانی به صورت ویژه مشغول تلاش و تمرین است تا بتواند به رویای خودش یعنی حضور در مستر المپیا برسد، اتفاقی که با قهرمانی وی در مسابقات حرفه ای ممکن خواهد بود.

بهروز تابانی برای حضور در رقابت های حرفه ای بدنسای در برزیل موسوم به آرنولد کلاسیک برزیل ۲۰۲۳ راهی این کشور خواهد شد. بهروز تابانی در صورت قهرمان در این مسابقات می تواند جواز کسب حضور در مسابقات مستر المپیا ۲۰۲۳ را به دست بیاورد. این در حالی است که هادی چوپان دیگر بدنساز ایرانی در مستر المپیا ۲۰۲۳ خواهد بود و در صورتی که تابانی نیز موفق به حضور در این مسابقات شود، ایران دو نماینده در بزرگترین رقابت بدنسازی سال جاری میلادی خواهد داشت.