شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#مجلس#دولت

کار سخت مجلس و دولت در انتخابات / دولتی‌ها پاسخ‌گوی وعده‌های خود نیستند

نماینده مردم کازرون گفت:انتخابات راحتی پیش رو نیست. همه بخش ها باید برای مشارکت حداکثری مردم تلاش مضاعف کنند.

ایسنا نوشت:‌فریدون عباسی نماینده مردم کازرون با تاکید بر این که رفتارهای انتخاباتی مردم را باید تحلیل کرد، گفت: امروز ما با مشکل معیشتی در جامعه مواجه هستیم. از سوی دیگر نظام حقوق و دستمزدی که در جامعه حاکم است با هزینه های زندگی مردم سازگاری ندارد. از آنجا که دست مردم هم به جایی نمی رسد به سراغ اولین گزینه می روند. یا در انتخابات شرکت نمی کنند و منفعل می شوند و یا اینکه اگر هم شرکت کنند رای سفید و مخدوش می دهند. این رفتارهای مردم جالب است. در برخی جاها می بینیم که رای مخدوش از یک داوطلب شناخته شده بیشتر است. 

به گفته وی،‌برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بحث معیشت خیلی مهم است اگر از الان برای بحث معیشت فکری نکنیم آسیب خواهیم دید. معیشت نیز در دست دولت است.

وی افزود: دولت باید برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و اصلاح نظام حقوق و دستمزد مشاور بگیرد. دولت باید بداند که اگر کوتاهی کند برای نظام معضل ایجاد خواهد کرد. انتخابات راحتی پیش رو نیست. همه بخش ها باید برای مشارکت حداکثری مردم تلاش مضاعف کنند. نماینده ها باید در بین مردم حضور پیدا کرده و مسائل را برای آنها تبیین کنند. نمایندگان اکنون در خط مقدم هستند. دولتی ها پاسخگوی وعده های خود نیستند. شعار می دهند اما هر روز در بین مردم نیستند که صحبت های دردمندانه مردم را بشنوند. زمانی که برای مردم توضیح می دهیم می فهمند که اجرا در دست دولت است اما از نمایندگان انتظار دارند که صدای آنان را به دولت برسانند.