21 زن و مرد به دنبال شیاد میلیاردر در کرمانشاه بودند / شگردش خاص بود

به گزارش رکنا، سرهنگ علی کرمی عنوان داشت: اخبار و گزارشاتی مبنی براینکه شخصی حرفه ای در یکی از محله های شهر کرمانشاه با ایجاد مغازه ای کوچک و به ظاهر سوپر مارکت اقدام به کلاهبرداری از طریق اجاره کردن کارتهای بانکی افراد کم برخوردار و فقیر و معتادین متجاهر و یا کارتهای بانکی مسروقه  وفقدانی می نماید که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت و تحقیقات در این زمینه آغاز شد.

وی در ادامه گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی  و تحقیات بعمل آمده مشخص گردید در بازه زمانی چند ماهه در ساعات مختلف شبانه روز حدودا 10 میلیارد ریال به حساب این شخص با ارائه شماره کارت غیر واریزو گردش حساب داشته، و سپس از طریق دستگاه pos در اختیار وی برداشت شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از دستگیری متهم پس از ساعت‌ها تعقیب و مراقبت و انجام اقدامات فنی و پلیسی در مخفیگاهشان طی عملیاتی ضربتی با هماهنگی قضایی در شهر کرمانشاه توسط کاراگاهان پلیس خبر داد و همچنین بیان نمود: متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه کلاهبرداری  گردیده ولی زمانیکه در برابر مدارک و مستندات و روشهای نوین و علمی تحقیقات کاراگاهان قرار گرفتند نهایتا لب به اعتراف گشوده تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 ایشان  تصریح کرد:متهم با شناسایی افراد ثروتمند و مسن که اغلب ساکن تهران می باشند از طریق ارسال پیامک به مضمون (تصادف کرده ام – دایی درب بیمارستان می باشم ) با ارسال شماره کارتهای مفقودی و اجاره ای وجوه را از آن افراد دریافت و سپس از طریق حسابهای خود (pos) وصول می نمود.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بررسی های فنی  بعمل آمده تا کنون تعداد 21 نفر از استانهای سراسر کشور(تهران) به ارزش 10 میلیارد ریال به حساب فرد کلاهبردار وجه نقد واریز نموده اند.

رییس پلیس آگاهی استان در پایان با بیان اینکه افراد سودجو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند بیان داشت: در این زمینه مردم باید دقت و هوشیاری خود را در مواجه با این افراد بکار ببرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.