شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم

صف برکناری وزرای دولت سیزدهم از نگاه سلیمی‌نمین/ تغییرات عمدتا باید حول تیم اقتصادی باشد

به گفته سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا، اختلاف دیدگاه بین برخی وزارت‌خانه‌های اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه مشکلاتی را به دنبال داشته است.

صف برکناری وزرای دولت سیزدهم از نگاه سلیمی‌نمین/ تغییرات عمدتا باید حول تیم اقتصادی باشد
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۱ ۱۹:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا، گفت: تلقی‌های مختلفی در مورد این تغییرات می‌شود، اما دولت بعد از این مدت قاعدتا باید یک هماهنگی‌های بیشتری درون خود به وجود بیاورد.

به گزارش انتخاب، سلیمی نمین گفت: اختلاف دیدگاه بین برخی وزارتخانه‌های اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه مسلما مشکلاتی را به دنبال داشته است. دولت به این نتیجه رسیده است که این افراد نمی‌توانند پاسخگوی نیازمندی‌ها باشند.

سلیمی‌نمین گفت: جوانگرایی یکی از ویژگی‌های این دولت بود، اما باید فرصت هم قائل بود که آیا نیرو‌های جوان می‌توانند توانمندی خودشان را به گونه‌ای بالا ببرند که نیاز است یا خیر؟ در مورد وزیر آموزش و پرورش، دولت به این نتیجه رسید که ایشان نتوانست آمادگی‌ها را برای انجام مسئولیت بصورت شایسته انجام دهد لذا کنار گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: تغییرات را نباید در جنبه سیاسی دید که مقداری ایجاد محدودیت و ملاحظات بکند. ایجاد تغییر یک امر بسیار عالی است و به هیچ وجه جنبه سیاسی را نباید به آن تحمیل کرد، هرچند جنبه سیاسی دارد، اما نباید آن را منحصر به مسائل سیاسی کرد. دولتی که می‌تواند خودش را سریع به روز کند طبیعتا توفیقات بیشتری خواهد یافت.

وی در پایان درباره نقاط مهم در معرض تغییر گفت: تغییرات عمدتا در بخش اقتصادی باید صورت بگیرد، البته فرهنگ هم نقش مهمی دارد. از آنجاییکه بودجه فرهنگ در شرایط کنونی به شدت اندک است، خیلی با آن برنامه‌ای پیش نمی‌رود.

او گفت: به دلیل مشکلات شدیدی که حوزه فرهنگ دچار آن است باید به آن توجه شود، اما اقتصاد به دلیل معیشت مردم اولویت دارد و حتما باید در حوزه اقتصاد با افزایش تولید و مهار تورم کار شود. اگر وزرای اقتصاد و صمت و جهاد امروز نتوانند آنگونه که شایسته است گام بردارند فشار مضاعفی بر مردم می‌آید.