شهر خبر

واکنش کرملین به درز اطلاعات محرمانه از پنتاگون

واکنش کرملین به درز اطلاعات محرمانه از پنتاگون

ایرنا نوشت: کاخ کرملین در واکنش به درز اطلاعات محرمانه از وزارت دفاع آمریکا که در رسانه‌های محلی منتشر شده، اعلام کرد که بسیار جالب است و آنها را مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد.

به گزارش از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه ضمن اعلام این موضوع گفت که تمایل به ارتباط دادن همه چیز به روسیه یک بیماری است.

درحالیکه واشنگتن نشت اطلاعات محرمانه پنتاگون را به روسیه نسبت داده، پسکوف در این زمینه بیان کرد: من نمی‌توانم در این مورد نظر بدهم، همه ما می‌دانیم که در واقع غرب چنین تمایلی دارد که روسیه را برای همه چیز و همیشه و همه جا مقصر جلوه دهد و همه چیز را به گردن روسیه بیاندازد، این یک بیماری رایج است.

سخنگوی کاخ کرملین در خصوص تحت نظر داشتن رئیس جمهور اوکراین از سوی آمریکا نیز اظهار داشت: این واقعیت که ایالات متحده مدت‌هاست نظارت بر سران مختلف کشورها، به‌ویژه پایتخت‌های اروپایی را آغاز کرده، بارها آشکار شده است. بنابراین، نمی‌توان موضوع رصد زلنسکی را رد کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد رزمایش سه روزه چین و گشت‌های دریایی و هوایی در اطراف تایوان اعلام کرد که در یک مدت زمان کوتاه، اقدامات زیادی را شاهد بودیم که در رابطه با چین تحریک آمیز بود.
طبق اعلام این مقام ارشد روسی، قطعا چین حق واکنش به این اقدام‌های تحریک آمیز را مثل دیگر کشورها دارد.
اقدام‌های تحریک آمیز که پسکوف به آن اشاره دارد به دیدار تسای اینگ ون رئیس دولت تایوان با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ایالت کالیفرنیا برمی‌گردد که چین پیش از انجام این ملاقات در مورد آن هشدار داده بود.
این مقام ارشد کرملین در مورد ابتکار آتش‌بس موقت به مناسبت عید پاک نیز ابراز داشت که این ابتکار با اوکراین هنوز مطرح نشده و کی‌یف تمام ابتکارهای اینچنینی مسکو در گذشته را رد کرده است.
وی همچنین در واکنش به سفر هفته گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به پکن و دیدار و گفتگو با شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در راستای پایان دادن به مناقشه اوکراین، گفت: فرانسه بخاطر اینکه طرف اوکراین است نمی‌تواند نقش میانجی را ایفا کند.

310310