شهر خبر

آماده‌باش هلال احمر برای بارندگی‌های شدید و وزش باد در ۷ استان

آماده‌باش هلال احمر برای بارندگی‌های شدید و وزش باد در ۷ استان

ایسنا نوشت: سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران این سازمان درپی پیش‌بینی وزش شدید باد، بارش شدید باران و ذوب شدن برف‌ها در هفت استان خبر داد.

صادق محمودی با اشاره به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی برای بارش شدید و رگباری باران، وزش شدید باد و ذوب ناگهانی برف در هفت استان کشور گفت:‌ برابر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در تمام یا مناطقی از استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و کردستان شاهد بارش شدید و رگباری باران، وزش باد شدید و ذوب شدن برف‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد:‌ براثر این مخاطرات احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره وجود دارد و در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این استان‌ها را به حالت آماده‌باش کامل درآورده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث و مخاطرات جوی پیش‌بینی شده در اختیار امدادگران و پایگاه‌ها قرار گرفته است، گفت:‌لازم است که مردم عزیز نیز نکاتی را در این خصوص رعایت کنند. خودداری از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات از جمله این موارد است.

محمودی افزود:‌ در هنگام وزش باد نیز پرهیز از استقرار در کنار سازه‌های سست و موقتی، فاصله گرفتن از لبه پشت بام و ... از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

۲۳۳۲۳۳