شهر خبر

شورای همکاری خلیج فارس جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کرد

شورای همکاری خلیج فارس جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کرد

ایسنا نوشت: دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای تجاوزات روزهای اخیر صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در قدس اشغالی و یورش‌های مداوم آنها به مسجد الاقصی را محکوم کرد.

به نوشته روزنامه القدس العربی، جاسم محمد البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد: ادامه تجاوزات، یورش‌ها و تیراندازی‌های نظامیان اشغالگر اسرائیل در مسجدالاقصی؛ هتک حرمت مقدسات و تجاوز به قبله اول مسلمانان در این ایام مبارک است.

 وی افزود: علاوه بر این، چنین اقداماتی احساسات مسلمانان در سراسر جهان را تحریک کرده و همچنین نقض جدی قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل قلمداد می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: تداوم تجاوزات وحشیانه و حملات به مقدسات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین یک اتفاق خطرناک است و دولت اسرائیل تمامی مسؤولیت‌ها و پیامدهای آن را بر عهده دارد؛ چراکه که به اوضاع متشنج موجود دامن می‌زند و آتش فتنه و نفرت را شعله ور می‌کند.

البدیوی همچنین گفت، تمامی بیانیه‌های شورای همکاری خلیج فارس موید مواضع قاطع کشورهای عضو شورا در قبال مساله فلسطین و حفظ حرمت اماکن مقدس آن است.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در پایان از جامعه بین‌المللی خواست که اقدامات و تدابیر عملی را برای حفاظت از ملت فلسطین و توقف تلاش‌های صهیونیست‌ها برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی موجود قدس و اماکن مقدس آن اتخاذ کند.

مسجدالاقصی طی چند روز اخیر با یورش‌های مداوم نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست مواجه بوده است؛ اقدامی که منجر به تشدید تنش در اراضی اشغالی شده و محکومیت‌های بین‌المللی گسترده و همچنین پاسخ مقاومت فلسطین با انجام حملات موشکی به اراضی اشغالی از چند جبهه را به همراه داشته است.

311311