شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#خراسان

جرایم بی‌حجابی مشخص شد | توقیف خودروی زنان بی حجاب تا ۲۰ روز | جریمه زنان بی‌حجاب پس از معرفی به محاکم قضایی | سرنوست کارمندان بی حجاب درخارج محیط کار

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب کنند وسایل نقلیه شان از یک تا ۲۰ روز توقیف می‌شود و افراد بی حجاب در اماکن عمومی جریمه نقدی می‌شوند.

بی حجاب

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام علی نسائی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی در جمع رسانه ها اظهارداشت:  افرادی که در داخل خودرو اقدام به کشف حجاب کنند وسایل نقلیه شان از یک تا ۲۰ روز توقیف می‌شود و افراد بی حجاب در اماکن عمومی جریمه نقدی می‌شوند.

وی افزود: افراد مجرم در زمینه عفاف و حجاب، وقتی به محاکم معرفی و احضار می‌شوند بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، بالای یک میلیون تومان جریمه و درصورت تکرار با افزایش جریمه و محرومیت امکانات در جامعه روبرو خواهند شد.

وی گفت: بانوان کارمند ادارات هم چنانچه در تایم خارج از وقت اداری و در خارج از محیط کار اقدام به کشف حجاب کنند و شناسایی شوند، مشخصاتشان به دستگاه مربوط ارسال و در کمیته انضباطی در رابطه با این افراد در پایان سال تصمیم گیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه ما در سیستم قضایی به دنبال پرونده سازی نیستیم گفت: تا به امروز هیچ پرونده‌ای در رابطه با کشف حجاب در محاکم ما به ثبت نرسیده است.

حجت الاسلام نسائی زهان با اشاره به این که سایر مردم تنها با تذکر لسانی در معابر و مکان‌های عمومی می‌توانند به افرادی که کشف حجاب کرده اند تذکر دهند  افزود: البته این افراد باید طبق قانون و با آموزش این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر در یک ساختمان افرادی وجود دارند که کشف حجاب می‌کنند و این امر را تبلیغ می‌کنند باید به پلیس گزارش داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی با بیان اینکه، کشف حجاب طبق ماده ۶۳۸ قانون تعزیرات و مجازات بازدارنده، جرم است افزود: رسیدگی به جرم کشف حجاب، طبق ماده ۱۹ قانون اساسی، در صلاحیت مستقیم محاکم است.

حجت الاسلام نسائی زهان با اشاره به این که مجازات کشف حجاب مشخص است و مستقیم به محاکم ارجاع داده می‌شود گفت: انتظار می‌رود در این زمینه خود مردم اقدام کنند و با امر به معروف و نهی از منکر این موضوع را مدیریت کنند.

به گفته وی تکلیف داریم نسبت به جرم کشف حجاب در چارچوب قانون و مقررات اقدام کنیم همچنین وزارت کشور بخشنامه‌ای در این زمینه صادر کرده که وظایف همه در این بخشنامه مشخص شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وظایف همه ارگان‌های دولتی، شهرداری ها، دانشگاه‌ها و ... در زمینه کشف حجاب گفت: اگر افرادی در هر یک از ارگان‌های دولتی و خصوصی اقدام به کشف حجاب کند رئیس آن اداره مسئول است و اگر در پارک‌ها این اقدام صورت بگیرد شهرداری و در دانشگاه‌ها هم مسئول آن دانشگاه است و نیروی انتظامی هم اماکن و معابر را بررسی و رصد می‌کند.

حجت الاسلام نسائی زهان با بیان اینکه افرادی که توسط این گروه‌ها برایشان مستندسازی شود، پرونده شان به محاکم ارسال می‌شود، افزود: محاکم این افراد را احضار می‌کنند و در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.