شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بلیت هواپیما#سال جاری#جدید

جزییات تغییر نرخ های بلیت هواپیما برای سال جاری

یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که مراحل کارشناسی برای تعیین قیمت‌های جدید بلیت هواپیما طی شده است.

هواپیما آتا

به گزارش همشهری آنلاین، کاپیتان محمد محمدی بخش امشب در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران عملیات پروازی نوروز ۱۴۰۲‌ در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت بررسی قیمت بلیت هواپیما، اظهار کرد: همه مراحل کارشناسی در اینباره طی شده و پیشنهادات به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و منتظر نظر ستاد تنظیم بازار هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: پیش بینی ما این است که تا پایان فروردین یا اوایل اردیبهشت امسال، موضوع اصلاح قیمت بلیت هواپیما در ستاد تنظیم بازار نهایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر نرخ های صنعت حمل و نقل هوایی مسافری اصلاح نشود، صنعت هوانوردی دچار چالش‌های زیادی خواهد شد.

بنابراین گزارش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز امشب گفت: قیمتهای جدید بلیت هواپیما در صورت تایید ستاد تنظیم بازار و پس از ابلاغ این ستاد، اعمال و اجرا می شود اما تا زمان ابلاغ نرخ های جدید، کماکان نرخ بلیت هواپیما همان قیمت های نرخ نامه سال ۱۴۰۰ است.

به گفته جعفر یازرلو پیش از این سران قوا دستورالعملی را تصویب کردند مبنی بر اینکه هر دستگاهی که نرخ گذاری می کند باید حتماً نظر سازمان حمایت را نیز جلب کند.

وی ادامه داد: پس از موافقت سازمان حمایت با رشد نرخ بلیت هواپیما، موضوع به ستاد تنظیم بازار می رود و تا زمانی که نرخ نامه از سوی ستاد ابلاغ نشود نرخ های جدید بلیت هواپیما اعمال نمی شود.