شهر خبر

قیمت روز خودروهای داخلی و چینی یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲/ افزایش قیمت ۴۰ میلیونی این خودروی چینی

قیمت روز خودروهای داخلی و چینی یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲/ افزایش قیمت ۴۰ میلیونی این خودروی چینی

فردای اقتصاد: رشد قیمت خودروهای داخلی و چینی در روزهای اخیر شدت گرفته و حالا شاخص کل خودروی فردای اقتصاد با ثبت رشد ۹.۸ درصدی از ابتدای سال جدید به ۱۸۳.۲ واحد رسیده است. خودروهای داخلی در این بازه زمانی ۹.۸۴ درصد و خودروهای چینی ۹.۷۷ درصد رشد قیمت داشته‌اند. امروز نیز قیمت خودروها به افزایش ادامه داد و شاهد رشد ۷ تا ۱۱ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی بودیم. 

در میان خودروهای داخلی، امروز بیشترین رشد ریالی قیمت به افزایش ۱۵ میلیون تومانی خودروی دنا پلاس اتوماتیک اختصاص داشت. این خودرو امروز ۸۶۰ میلیون تومان دادوستد شد. پس از آن پژو ۲۰۷ پانورامای دنده‌ای بود که رشد قیمت ۱۴ میلیون تومانی (معادل ۱.۸۵ درصد) را تجربه کرد و ۷۶۹ میلیون تومان قیمت خورد. پژو پارس سال مدل ۱۴۰۱ نیز امروز رشد قیمت ۱۳ میلیون تومانی را تجربه کرد و ۵۸۳ میلیون تومان به فروش رفت. پس از آن نیز خودرو شاهین ۱۲ میلیون تومان (معادل ۱.۸۴ درصد) گران‌تر شد و به ۶۶۴ میلیون تومان رسید.

خودروهای چینی امروز بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان گران شدند. در این میان، دیگنیتی ۱۴۰۰ رشد قیمت ۴۰ میلیون تومانی را در روز جاری ثبت کرد و دو میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان قیمت خورد. خودروی کی ام سی T۸ نیز امروز با افزایش قیمت ۴۰ میلیون تومانی (معادل ۱.۹۱ درصد) همراه شد تا این خودرو دو میلیارد و ۱۳۵ میلیون تومان مورد معامله قرار گیرد.

در بازار خودرو، امروز جزئیات افزایش قیمت خودروها نیز منتشر شد. محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا امروز در گفت‌وگویی عنوان کرد: در تمام خودروهای داخلی از جمله پژو ۲۰۶، پرشیا، سمند و دنا حدودا قیمت‌ها ۲۹ درصد گران شدند. خودروی شاهین ۱۸ درصد و حدود ۶۰ میلیون تومان گران شده و کوئیک اتوماتیک حدود ۱۷ درصد افزایش قیمت خواهد داشت. 

به گفته وی، قیمت خودروی شاهین با افزایش ۱۸ درصدی از ۳۰۴ میلیون تومان (به اضافه ۴۰ میلیون تومان عوارض) به حدود ۴۰۰ میلیون تومان خواهد رسید که نسبت به ۶۷۰ میلیون تومان بازار فاصله دارد.

قیمت‌های اولیه شورای رقابت بالای ۴۰ درصد بود که بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور قیمت‌ها بررسی و قیمتی مد نظر قرار گرفت که بتوانیم افزایش تولید را براساس آن انجام دهیم. قراردادها در زمان پیش‌فروش به قیمت روز است و تمام خودروهای ثبت‌نامی با قیمت‌های جدید تحویل داده خواهد شد.