شهر خبر

نمی‌خواهم درگیر مسائل سیاسی شوم/ شاید روزی قهرمان جهان شدم

نمی‌خواهم درگیر مسائل سیاسی شوم/ شاید روزی قهرمان جهان شدم

ایسنا نوشت: حسین وفایی می گوید برای رسیدن به قهرمانی جهان در اسنوکر باید تا حد بسیار زیاد فروتن بود. او همچنین امید دارد بتواند این رشته را در ایران گسترش دهد.

حسین وفایی وفایی اسنوکرباز ایرانی که رقابت نزدیکی با حرفه‌ای ‌ترین اسنوکربازان جهان دارد، به سایت مترو گفت: اگر فرصتی پیدا کنم، می‌خواهم اسنوکر را در ایران رشد دهم. به امید روزی که دور نیست، در ایران یک رویداد رنکینگ در اسنوکر داشته باشیم. وزیر ورزش ایران را می بینم، دوست بسیار خوبم است و من در کنار او بزرگ شده‌ام. فکر می‌کنم او به من کمک می‌کند تا این اتفاق بیفتد.

این بازیکن ۲۸ ساله در روزهای آینده روی اسنوکر تمرکز خواهد کرد، زیرا او به مسابقات مقدماتی قهرمانی جهان می رود و امیدوار است پس از اولین بازی خود در سال گذشته به بازی Crucible بازگردد.

وفایی درباره این رقابت ها گفت: در واقع برایم مهم نیست. اگر به اندازه کافی خوب باشم، می توانم سهمیه کسب کنم. هیچ ترسی از هیچ سالنی ندارم، از هر لحظه‌ای که بازی می‌کنم لذت می برم، فقط دوست دارم اسنوکر بازی کنم.

مرد شماره ۲۳ جهان یک سال پیش در دور اول مقابل جاد ترامپ شکست خورد اما بسیاری بر این باورند که او بازیکنی است که می‌تواند امسال بهتر از قبل عمل کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا احساس می‌کند در این مرحله برای قهرمانی جهان آماده است، گفت: من بازیکنی احساسی هستم، اگر حالم خوب باشد، مراقب خودم باشم، خودم را تنبیه نکنم، بله، شاید. افراد زیادی این را می گویند و سپس در دور اول شکست می خورند. باید تا جایی که می توانید فروتن باشید و اجازه دهید بازی شما با مردم صحبت کند.

وفایی همچنین درباره مسائل سیاسی و تاثیر آن بر روی دوران اسنوکرش گفت: من فقط می خواهم اسنوکر بازی کنم. نمی‌خواهم درگیر مسائل سیاسی شوم. خیلی ها هنوز هم برای مصاحبه با من می‌آیند ولی من به مسائل سیاسی توجهی ندارم. من خیلی راحت به آنها گفتم، دیگر به اینجا نیایید چون موافقت نمی‌کنم که با من مصاحبه کنید. این را به ورلد اسنوکر در مسترز گفتم. آنها رسانه‌ سیاسی بودند و می‌خواستند من را درگیر سیاست کنند و به مردم دروغ‌های زیادی می‌گویند. من به سوال اسنوکر آنها پاسخ می‌دهم اما نمی‌توانم درباره مسائل سیاسی صحبت کنم.

اولین بازی مقدماتی وفایی در روزهای یکشنبه و دوشنبه برابر اندرو پاجت است.

258 258