شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#خلیج فارس

دو هیات ایرانی اواخر هفته در جده و ریاض مستقر می‌شوند/ فعال شدن موافقت‌نامه از سرگیری پروازها میان ایران و

دو هیات ایرانی اواخر هفته در جده و ریاض مستقر می‌شوند/ فعال شدن موافقت‌نامه از سرگیری پروازها میان ایران و

ایلنا نوشت: مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: پیش بینی ما این است که تا اواخر هفته هیات ایرانی به عربستان عزیمت کند. رایزنی اولیه را در این خصوص با عربستان داشتیم و این هیات در قالب دو گروه یکی در جده و دیگری در ریاض برای ترمیم وضعیت و آمادگی برای بازگشایی سفارتخانه‌ها مستقر می‌شوند.

علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه با اشاره به بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور ایران و عربستان اعلام کرد: هیأت طرف ایرانی در وزارت خارجه الان مراحل نهایی خود را می‌گذراند و کارهای اداری در حال انجام است.

وی گفت: پیش بینی ما این است که تا اواخر هفته این هیات به عربستان عزیمت کند. رایزنی اولیه را در این خصوص با عربستان داشتیم و این هیات در قالب دو گروه یکی در جده و دیگری در ریاض برای ترمیم وضعیت و آمادگی برای بازگشایی سفارتخانه‌ها مستقر می‌شوند.

دستیار وزیر امور خارجه با اشاره به دیگر توافق‌های صورت گرفته در دیدار وزرای خارجه دو کشور یادآور شد: موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی موافقت‌نامه دیگری است که در اینجا تاکید شد هیات‌های فنی با هم خواهند نشست برای اینکه این موافقتنامه و سایر موافقت‌نامه‌ها را فعال کنند.

وی گفت: بر اساس همین موافقتنامه مقرر شد که پروازهای ایران و عربستان از مبدا و مقصد دو کشور از سر گرفته شود، این را می‌توان تعریف یک ارتباط مردمی در باب مناسبات ایران و عربستان تفسیر کرد.

310310