شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ترکیه#روسیه#دوشنبه

تغییر موعد برگزاری نشست ۴ جانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه

تغییر موعد برگزاری نشست ۴ جانبه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه

مهر نوشت: سفیر روسیه در دمشق اعلام کرد که موعد برگزاری نشست چهارجانبه در سطح وزیران خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه که قرار بود، دوشنبه برگزار شود، به موعدی دیگری موکول شده است.

به نقل از روسیاالیوم، الکساندر یفیموف، سفیر روسیه در دمشق از تعویق زمان برگزاری نشست چهارجانبه در سطح وزرای خارجه ایران، روسیه، ترکیه و سوریه تا ماه آینده میلادی خبر داد.

یفیموف در اظهاراتی به روزنامه الوطن سوریه گفت این دیدار که قرار بود روز دوشنبه برگزار شود، به اوایل ماه مه آینده موکول شد.

وی تاکید کرد که ارتباطات و رایزنی‌های میان طرف‌ها برای رسیدن به نتایج مثبت در این چارچوب ادامه دارد.

سفیر روسیه در دمشق همچنین تاکید کرد روند عادی سازی روابط میان سوریه و ترکیه طولانی است و حل تمامی موضوعات و مشکلات و بررسی آنان در یک دور مذاکرات یا بیشتر امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه کشورش به تلاش برای برگزاری نشست چهارجانبه ادامه می‌دهد، نسبت به احتمال رسیدن به نتایج مثبت در برگزاری این نشست در سطح وزرا ابراز امیدواری کرد و افزود: این روند طولانی است اما ما در این مسیر قدم به قدم پیش می‌رویم.

روسیاالیوم گزارش داد: این اظهارات سفیر روس در سایه اصرار دمشق به گرفتن تضمین‌های ویژه برای پایان دادن به حضور نظامی ترکیه در خاک خود، توقف حمایت از سازمان‌های مسلح، کمک در مبارزه با تروریسم و مهم‌تر از همه، توقف دخالت در امور داخلی خود این کشور بیان شد. مسکو دوشنبه گذشته میزبان نشست چهارجانبه ای در سطح معاونان وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه پیرامون تلاش‌های برای عادی سازی روابط میان آنکارا و دمشق بود.

310310