شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#جدید#سال جاری

جزئیات راه‌اندازی ۲ بازار جدید در فرابورس

یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

مدیرعامل فرابورس از راه اندازی بازار توافقی در سال جاری خبر داد و گفت: پیشنهاد راه اندازی بازار دانش بنیان در فرابورس به سازمان بورس داده شده است که پس از تصویب سازمان راه اندازی خواهد شد.

ساختمان فرابورس

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی شیرازی در نشست خبری اولین دوره رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری (فینوتکس) با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان و دانش بنیان بودن بنگاه‌ها در حال حاضر با توجه به تغییرات سریع جهانی ضرورتی است که همه بنگاه‌ها و دولت‌ها باید به آن سمت حرکت کنند، عنوان کرد: حلقه مفقوده در زنجیره تبدیل دانش به ثروت تامین مالی بنگاه‌های دانش بنیان است و امید می‌رود رویداد پیش رو زبان مشارک بین سرمایه گذاران و فعالان در این حوزه پیدا شود.

وی ادامه داد:  فرابورس وظیفه دارد سامانه تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی دو بستری برای سرمایه گذاری فراهم کند و به همین دلیل در این رویداد مشارکت خواهد داشت. فرابورس سوپرمارکتی از ابزارها و نهادهایی است که می تواند در این حوزه کمک کننده باشد. بازار اول و دوم فرابورس برای شرکت‌هایی است که قابلیت پذیرش دارند و ۱۷۰ شرکت در این بازارها پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۱۴ شرکت دانش بنیان یعنی ۱۰ درصد دانش بنیان هستند. همچنین بازار پایه مختص شرکت‌هایی است که امید به بهبود عملکرد آن‌ها وجود دارد.

مدیرعامل فرابورس از راه اندازی بازار توافقی در سال جاری خبر داد و افزود: این بازار برای معامله شرکت‌هایی است که قابلیت پذیرش در بازارهای دیگر را ندارند اما سهامی عام هستند. این بازار برای شرکت‌های دانش بنیان بسیار مناسب است تا به صورت توافقی سهام خود را معامله کنند.

شیرازی افزود: سال قبل پیشنهاد راه اندازی بازار دانش بنیان به سازمان بورس ارائه شد و بعد از تصویب سازمان این بازار راه اندازی خواهد شد. این بازار شاخص مربوط به خود و هیات پذیرش خاص خود را دارد. اعضای هیات پذیرش متفاوت و متشکل از افرادی است که در فضای دانش بنیان بیشتر فعالیت کردند.