شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#دولت#کاخ سفید

کاخ سفید: آمریکا به دنبال گزینه های جدید برای مبادله شهروندان زندانی خود در روسیه است

کاخ سفید: آمریکا به دنبال گزینه های جدید برای مبادله شهروندان زندانی خود در روسیه است

ایرنا نوشت: یک مقام کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا به دنبال گزینه‌های خلاقانه و جدید برای مبادله ایوان گرشکوویچ و پال ویلان است که به اتهام جاسوسی در روسیه بازداشت شده‌اند.

روزنامه "وال استریت ژورنال" نوشت: پرداخت پول یک گزینه است اما این گزینه همیشه دشوار است. آمریکا به دنبال تهیه یک لیست از افراد احتمالی ه برای روسیه ارزشمند است و واشنگتن نیز با آزادی آن‌ها مشکلی ندارد، می‌باشد تا آن‌ها را با روسیه مبادله کند.
یک مقام کاخ سفید که نامی از او فاش نشده است، گفت: آمریکا برای راه حل‌های خلاقانه برای دستیابی به توافق" هم برای ویلان و هم برای گرشکویچ آماده است.

این مقام افزود: ما دائماً درحال بررسی گزینه‌های مفید و مرتبط هستیم.

به گزارش ایرنا، سرویس امنیت فدرال روسیه موسوم به (FSB) به طور رسمی ایوان گرشکویچ خبرنگار دستگیر شده وال استریت ژورنال را به جاسوسی در روسیه متهم کرده است.

بر اساس اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، خبرنگار دفتر مسکو روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال"، به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا و جمع آوری اطلاعات محرمانه دولتی درباره فعالیت مجتمع صنایع نظامی روسیه، تحت بازداشت قرار گرفت.

روز گذشته چاک شومر رهبر اکثریت و میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا در بیانیه‌ای مشترک بی‌سابقه‌ای از روسیه خواستند ایوان گرشکوویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال را آزاد کند.

وزیر امور خارجه آمریکا ۱۳ فروردین ماه نیز در تماسی تلفنی با همتای روس خود خواستار آزادی «ایوان گرشکویچ» خبرنگار دستگیر شده وال استریت ژورنال در مسکو شد.

آنتونی بلینکن در توییتر خود اعلام کرد: «با سرگئی لاوروف صحبت کرده و نگرانی شدید خود را نسبت به بازداشت غیرقابل قبول یک روزنامه‌نگار شهروند آمریکایی از سوی روسیه ابراز کرده است.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که کاخ سفید درحال آمادگی برای اعلام گرشکوویچ به عنوان " فرد بازداشت شده غیرقانونی" است، اقدامی که منابع دولتی را برای لابی آزادی وی فعال خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایوان گرشکوویچ، شهروند آمریکایی و خبرنگار روزنامه "وال استریت ژورنال"، در شهر ایکاترینبورگ بازداشت شد در حالیکه می‌کوشید به اطلاعات محرمانه دست یابد.

310310