شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مخالفت

مخالفت بن گویر با بسته شدن حرم مسجدالاقصی به روی صهیونیست‌ها

اقتصادنیوز: وزیر امنیت داخلی اسرائیل از مخالفت خود را با بسته شدن حرم مسجدالاقصی به روی صهیونیست‌ها خبر داد.
مخالفت بن گویر با بسته شدن حرم مسجدالاقصی به روی صهیونیست‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شنبه شب مخالفت خود را با بسته شدن حرم مسجد الاقصی به روی صهیونیست‌ها اعلام کرد.

روزنامه "یدیعوت آحارانوت" چاپ سرزمین‌های اشغالی با اعلام این خبر افزود که بن گویر همچنین درخواست کرده است که روز چهارشنبه حرم مسجد الاقصی به روی یهودیان باز شود.

همزمان خبر می‌رسد که هزاران شهرک‌نشین تندرو صهیونیست خود را برای تعرض به صحن براق (دیوار ندبه) در مجاورت مسجد الاقصی در صبح یکشنبه برای انجام مناسک تلمودی آماده می‌کنند.

از سوی دیگر، فلسطینیان ساکن قدس طی فراخوان‌هایی خواستار حضور گسترده در مسجد الاقصی و اعتکاف در داخل آن در واکنش به دعوت بن گویر برای تعرض به مسجد الاقصی شدند.

نظامیان صهیونیستی دور تازه‌ای از خشونت با فلسطینیان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند؛ ‌به طوری که بامداد چهارشنبه گذشته ۱۶ فروردین ماه به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند. در آن حمله، بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

از چهارشنبه تاکنون مسجدالاقصی مکان درگیری و تنش میان نظامیان مسلح صهیونیستی و فلسطینیان معتکف در مسجد است.

در پاسخ به این حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه های مقاومت فلسطین چندین بار شهرک های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین اشغالی را با موشک هدف قرار داده‌اند.

چندین عملیات شهادت‌طلبانه نیز در شهرهای مختلف انجام شده است.