شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ساعت کار#بدترین#الگوی#انتخاب#کرده#است

انتقاد دنیای اقتصاد به تغییر ساعت کاری ادارات:

دولت بدترین الگوی ساعت کار را انتخاب کرده است

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به نظر می‌رسد دولت بدترین الگوی ساعت کار برای مدیریت مصرف برق در ماه‌‌‌های گرم سال را در نظر گرفته است و این در حالی است که راهکار بهینه می‌تواند کاهش ساعت کار قانونی کارمندان در هفته باشد.

 دولت بدترین الگوی ساعت کار را انتخاب کرده است
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۲۱:۴۰:۴۱
اعتمادآنلاین |

روزنامه دنیای اقتصاد معتقد است دولت بدترین الگوی ساعت کار برای مدیریت مصرف برق را انتخاب کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، چالش «کمبود برق» در تابستان قرار است با تولید چالش‌های جدید، از سر راه برداشته شود. با تصویب دولت، ساعت‌ شروع کار از نیمه خرداد به مدت یک فصل، به ۶صبح تغییر می‌کند. مهم‌ترین اختلالی که به واسطه اجرای مصوبه تغییر ساعت کار در ایام گرم سال با هدف کاهش مصرف برق در تهران ایجاد می‌شود، مربوط به نحوه سرویس‌‌‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است. از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که تغییرات سه‌ماهه ساعت کار موجب بروز اختلال در فعالیت بخش خصوصی مرتبط با بخش دولتی شود.

روزنامه دنیای اقتصاد با بیان این توضیحات نوشته است: به نظر می‌رسد دولت بدترین الگوی ساعت کار برای مدیریت مصرف برق در ماه‌‌‌های گرم سال را در نظر گرفته است و این در حالی است که راهکار بهینه می‌تواند کاهش ساعت کار قانونی کارمندان در هفته باشد. دولت می‌توانست به جای تعیین سخت‌‌‌ترین ساعت شروع کار، از ساعت کار کارمندان در بعد از ظهر بکاهد و به این ترتیب نه تنها زمینه کاهش مصرف برق، بلکه ارتقای راندمان کاری کارمندان را نیز فراهم کند.