شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##مجازات#شوهر#صورت#اخراج#خانه#لایحه#امنیت#زنان#چیست

الهام آزاد، عضو فراکسیون زنان مجلس توضیح داد:

مجازات شوهر در صورت اخراج زن از خانه در لایحه امنیت زنان چیست

به گفته یکی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، ارتقای امنیت روانی بانوان، تقویت مداخلات اجتماعی و ارتقای دانش حقوقی و پایش وضعیت و شناسایی موقعیت‌های آسیب‌زا برای زنان و در نظر گرفتن حمایت‌های قضایی و کیفری محورهای لایحه امنیت زنان هستند.

مجازات شوهر در صورت اخراج زن از خانه در  لایحه امنیت زنان چیست
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۹:۰۰:۱۱
اعتمادآنلاین |

الهام آزاد عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: تهیه و تدوین لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار از دولت دهم در هیات دولت آغاز و در سال ۹۹ توسط دولت دوازدهم به اتمام رسید و راهی مجلس شد.

به گزارش ایسنا، آزاد گفت: در این لایحه تلاش شده تا گفتمان سازی جدیدی مبتنی بر مبانی فقهی، نگاه واقع‌گرایانه و رعایت تناسب میان حمایت از زنان در عین تحکیم خانواده، افزایش ضمانت اجرای قانون مبتنی بر حل مسئله بودن، پرهیز از پرداخت جزیره‌ای و پررنگ نمودن مقوله پیشگیری و عناصر اجتماعی و رویکردهای قضایی و جزایی صورت گیرد.

آزاد ادامه داد: حمایت از حقوق زنان فاقد شناسنامه و سایر اسناد هویتی، رسیدگی خارج از نوبت در مراجع قضایی و انتظامی به جرایم آسیب‌زا، پرونده‌های سوءرفتار علیه زنان، الزام پرداخت تمامی هزینه های درمان زنان آسیب دیده توسط شخص بزهکار، تسهیل امور زنان در قوه قضائیه و پیگیری و پایش وضعیت زنان آسیب دیده در این لایحه مدنظر قرار گرفته است.

آزاد یادآور شد: ضمانت اجرا از دیگر مسائلی بود که در این لایحه لحاظ شده و در این راستا مواردی تقویت یا اضافه شده است. همچنین اگر دستگاهی یا مجریان قانون در این زمینه تخلفی داشته باشند، در هیات های تخلف اداری مورد رسیدگی قرار گیرد؛ امیدواریم با طرح این موضوع در صحن علنی مجلس با استفاده از نظر همه همکاران و صاحب نظران بتوانیم نواقص احتمالی را برطرف کنیم.